|

اینترنت استارلینک وارد هواپیما‌ها می‌شود

اینترنت استارلینک وارد هواپیما‌ها می‌شود

شرکت‌های هواپیمایی در تلاش هستند تا با اسپیس ایکس قرداد امضا کنند، زیرا نبود شبکه Wi-Fi مناسب در حین پرواز‌ها مشکلی برای مسافرت‌های هوایی است.

اصرار برای ارسال یک سلفی در هواپیما اغلب با اتصال وای فای کند قطع می شود. اما صنعت خطوط هوایی شروع به جستجوی راه هایی برای ارتقای اتصال فعلی خود کرده است.

طبق گزارش وال استریت ژورنال، خطوط هوایی دلتا، آزمایش ماهواره های لستارلینک اسپیس ایکس را برای اتصال مسافران خود به Wi-Fi در حین پرواز آغاز کرده است. اد باستین، مدیر اجرایی دلتا، در مصاحبه‌ای به وال استریت ژورنال گفت که این شرکت هواپیمایی در حال انجام "تست‌های اکتشافی" از فناوری استارلینک است، اما جزئیات بیشتری در مورد این موضوع ارائه نکرد.

اسپیس ایکس قصد دارد 42هزار ماهواره را به عنوان بخشی از یک ابرصورت فلکی اینترنتی در حال رشد به مدار پایین زمین بفرستد. این ماهواره ها به منظور ارائه اینترنت پهن باند به نقاط دوردست جهان هستند. اسپیس ایکس تاکنون ۲۳۳۵ ماهواره را به مدار زمین پرتاب کرده است. طبق گزارش ها، شرکت سرمایه گذاری فضایی خصوصی یعنی اسپیس ایکس در حال مذاکره با چندین شرکت هواپیمایی برای ارائه خدمات Wi-Fi به هواپیماها بوده است. در ژوئن 2021، جاناتان هوفلر، معاون استارلینک اسپیس ایکس، در نشستی در اجلاس هوش هوایی گفت که این شرکت به دنبال تغییر به سمت منافع تجاری تا پایان سال است.

هوفلر گفت: «ما در حال مذاکره با چندین شرکت هواپیمایی هستیم. ما در تلاشیم تا بخش هوانوردی خودمان توسعه دهیم... ما قبلاً نمایش هایی را تا به امروز انجام داده ایم و به دنبال نهایی کردن آن محصول هستیم تا در آینده ای بسیار نزدیک در هواپیما قرار گیرد." ایلان ماسک، مدیرعامل اسپیس‌ایکس بعداً در توییتی اعلام کرد که این شرکت به دنبال دریافت گواهینامه برای خدمات رسانی به هواپیماهای مختلف مانند بوئینگ 737 و ایرباس A320 است.

هواپیماها از طریق یک آنتن گنبدی شکل در بالای هواپیما به Wi-Fi متصل می شوند که سیگنال های ماهواره ها را دریافت می کند. دلتا در حال حاضر با Viasat، یک شرکت ارتباطات ماهواره‌ای مستقر در کالیفرنیا، برای سرویس اینترنت حین پرواز خود که در تابستان 2021 راه اندازی شد، قرارداد دارد. این شرکت هواپیمایی خدمات Wi-Fi خود را با قیمت 5 دلار در هر پرواز یا اشتراک ماهیانه 49.95 دلار ارائه می‌کند.

از آنجایی که تقاضا برای وای فای در داخل پرواز و با امتناع مردم از قطع ارتباط در این چند ساعت در هوا افزایش می یابد، شرکت های هواپیمایی شاید متوجه شده اند که باید تلاش بیشتری برای اتصال مسافران خود به اینترنت پهن باند انجام دهند.

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر

 
  • حسین
    پاسخ

    خداروشکر...