|

اسپیس ایکس اولین قرارداد اینترنت در حین پرواز را امضا کرد

اسپیس ایکس اولین قرارداد اینترنت در حین پرواز را امضا کرد

اسپیس ایکس اولین قرارداد خود را با یک شرکت هواپیمایی برای ارائه اینترنت بی سیم در پرواز با استفاده از شبکه ماهواره‌ای استارلینک امضا کرد.

اسپیس ایکس اولین قرارداد خود را با یک شرکت هواپیمایی برای ارائه اینترنت بی سیم در پرواز با استفاده از شبکه ماهواره‌ای استارلینک امضا کرده است،

به گزارش reuters، شرکت فضایی اسپیس ایکس در حالی که با دیگر شرکت‌های ماهواره‌ای در مدار پایین زمین برای قرار دادن اینترنت پرسرعت در خطوط هوایی تجاری همکاری می‌کند، اعلام کرد که این شرکت متعلق به ایلان ماسک، ماه‌ها در حال مذاکره با خطوط هوایی برای ارائه اینترنت استارلینک در حین پرواز بوده است.

همچنین این شرکت چارتر در بیانیه‌ای اعلام کرد که این قرارداد با سرویس جت نیمه خصوصی JSX و شامل تجهیز ۱۰۰ هواپیما به پایانه‌های Starlink است که اولین هواپیمای متصل تا پایان سال پرواز خواهد کرد.

اسپیس ایکس از سال ۲۰۱۹ حدود ۲هزار ماهواره Starlink را به مدار پایین زمین پرتاب کرده است. اگرچه این شبکه هنوز به طور کامل مستقر نشده است، خدمات اینترنت پهن باند را به هزاران مشتری در تعداد انگشت شماری از کشور‌ها با استفاده از ترمینالی تقریباً به اندازه یک جعبه پیتزا ارائه می‌دهد.

این شرکت  به دنبال تاییدیه نظارتی از کمیسیون ارتباطات فدرالآمریکا برای بهره برداری از Starlink در هواپیما‌ها و کشتی‌های حمل و نقل است. همچنین قبلاً شبکه اینترنت را بر روی تعداد انگشت شماری از جت‌های Gulfstream و هواپیما‌های نظامی آزمایش کرده بود.

سرویس جت در بیانیه خود اعلام کرد که  Starlink در هواپیما‌های JSX برای مشتریان JSX بدون هیچ هزینه‌ای ارائه می‌شود و نیازی به ورود به سیستم یا سایر پیچیدگی‌های مرتبط با سیستم‌های قدیمی نیست.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر