|

پرواز موفقیت آمیز هواپیمای بزرگ آبی-خاکی چین

پرواز موفقیت آمیز هواپیمای بزرگ آبی-خاکی چین

شرکت صنعت هوانوردی چین اعلام کرد یک مدل از هواپیمای بزرگ آبی-خاکی اِی جی ۶۰۰ چین با پیکربندی جدید روز سه شنبه نخستین پرواز خود را با موفقیت انجام داد.

شرکت صنعت هوانوردی چین اعلام کرد این مدل هواپیمای آبی-خاکی اِی جی ۶۰۰ ساعت ۱۰:۵۵ صبح از فرودگاه جو‌های جینوان در استان گوانگ دونگ در جنوب چین به پرواز درآمد و پس از ۲۰ دقیقه پرواز، سالم در همین فرودگاه به زمین نشست.

این هواپیما طی این نخستین پرواز همچنین ماموریت‌های پروازی آزمایشی متعددی، از جمله اوج گرفتن با سرعت، کاهش سرعت در پرواز در یک ارتفاع و یک دور زدن شبیه سازی شده را انجام داد.

شرکت سازنده این هواپیما اعلام کرد هواپیمای اِی جی ۶۰۰ طی پرواز در شرایط خوبی باقی ماند و سامانه کنترل به خوبی عمل کرد و همه سامانه‌ها به طور متوازن و پایدار کار می‌کردند.

شرکت صنعت هوانوردی چین همچنین اعلام کرد پرواز نخست موفقیت آمیز این مدل، مرحله‌ای جدید در پروژه اِی جی ۶۰۰ و پیشرفتی بزرگ را در توسعه مدل دارای عملکرد آتش نشانی این هواپیمای بزرگ آبی-خاکی رقم زد.

این شرکت افزود این مدل از هواپیمای اِی جی ۶۰۰ با پیکربندی جدید به طور ویژه برای ماموریت‌های آتش نشانی، با حداکثر وزن ۶۰ تن هنگام برخاستن از باند و حداکثر ظرفیت ذخیره آب تا ۱۲ تن ساخته می‌شود. این هواپیما نیاز چین به یک هواپیمای بزرگ آتش نشانی را رفع می‌کند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

ارسال نظر