|

پنج کشور جهان که فرودگاه ندارند

پنج کشور جهان که فرودگاه ندارند

وجود فرودگاه در یک کشور و منطقه جغرافیایی یکی از ملزومات زندگی در جهان مدرن است؛ اما کشورهایی وجود دارند که به دلایل مختلف، محلی برای فرود هواپیما ندارند.

به گزارش کن نیوز؛ شاید اصطلاح منطقه «پرواز ممنوع» را از رسانه‌ها بارها و بارها شنیده باشید. برخی از مناطق جهان بنا به دلایل سیاسی و حتی اقلیمی امکان عبور وسایل پروازی را ندارند. اما ممنوعیت پرواز در این مناطق در بسیاری از اوقات مقطعی است و پس از مدتی در خط راداری عبور و مرور قرار می‌گیرند.

برخی نقاط جهان نیز به دلیل عدم توسعه تنها یک فرودگاه نیمه فعال دارند و یا در سایر نقاط به دلیل استقرار دولت‌های برآمده از کودتا و یا درگیری‌های داخلی، در بازه‌های زمانی مختلف از ظرفیت فرودگاه‌های موجود استفاده نمی‌شود.

اگر سری به نقشه جغرافیایی جهان بزنیم، کشورهایی را پیدا می‌کنیم که حتی یک فرودگاه هم ندارند. موضوعی که در جهان مدرن امروز شاید کمی دور از ذهن باشد، اما این نقاط جهان به دلیل وسعت بسیار کم و البته بافت اقلیمی، تنها از هلی پورت (محلی برای فرود و برخاستن هلیکوپتر) استفاده می‌کنند.

برای مثال کشور شاهزاده‌نشین «موناکو» که در جنوب فرانسه واقع شده، هیچ فرودگاهی را در خود ندارد و مردم این منطقه برای پرواز به سایر نقاط باید از فرودگاه شهر نیس در فرانسه استفاده کنند.

البته تعداد کشورهایی که در جهان فرودگاه ندارند از تعداد انگشتان یک دست بیشتر نیست و احتمال دارد در سالهای آینده این مناطق نیز صاحب فرودگاه شوند.

بر اساس گزارش کن نیوز، کشورهای فاقد فرودگاه در جهان از قضا در اروپا نیز واقع شده‌اند به شرح ذیل است:

- واتیکان

- سن مارینو

- موناکو

- آندورا

- لیختن اشتاین

 

ارسال نظر

 
  • ناشناس
    پاسخ

    شایدبه نسبت نفوس کم شان