|

طراحان لباس فضایی مأموریت «آرتمیس» مشخص شدند

طراحان لباس فضایی مأموریت «آرتمیس» مشخص شدند

دو شرکت «پرادا» و «اکسیوم» برای طراحی لباس مأموریت آرتمیس سوم با ناسا همکاری می‌کنند.

شرکت ایتالیایی «پرادا» به همراه شرکت فضایی «اکسیوم» برای طراحی لباس‌های فضایی ناسا همکاری می‌کنند.

این دو شرکت روز چهارشنبه گفتند، برای طراحی لباس‌های فضایی ناسا در ماه برای مأموریت آرتمیس ۳ که برای سال ۲۰۲۵ برنامه‌ریزی شده است، همکاری می‌کنند.

این مأموریت، بخشی از از برنامه آرتمیس است که هدف آن فرستادن انسان به سطح ماه است.

این دو شرکت در بیانیه‌ای مشترک گفتند، مهندسان «پرادا» در طول فرآیند طراحی در کنار تیم استارت‌آپ فضایی «اکسیوم» کار می‌کنند و در لباس‌های طراحی شده راه‌حل‌هایی را برای محافظت از فضانوردان در برابر چالش فضا و محیط ماه در نظر می‌گیرند.

شرکت «پرادا» که به عنوان یکی از بزرگترین و معتبرترین برند‌های ایتالیایی شناخته می‌شود نیز تاکید کرد، با همکاری استارت‌آپ «اکسیوم» که در حوزه صنعت فضایی فعالیت می‌کند، لباس‌های فضایی کاربردی و بی‌نقص را برای ناسا طراحی می‌کنند.

 

«اکسیوم» قراردادی با سازمان هوانوردی و فضای ایالات متحده آمریکا، ناسا برای توسعه لباس‌های فضایی برای استفاده در ماه و سایر برنامه‌های فضایی امضا کرده است.

طراحی لباس فضانوردی برای مأموریت مهمی همچون آرتمیس سوم می‌تواند چالش‌های فراوانی داشته باشد. این لباس‌ها باید بتوانند فضانوردان را در شرایط مختلف محافظت کنند و در عین حال آن‌ها را قادر به انجام عملیات‌های لازم برای مأموریت کنند.

همکاری گروه‌های «پرادا» و «اکسیوم» باعث می‌شود که تخصص‌های هر کدام از طرفین در این زمینه یکپارچه شده و بهبود‌هایی در طراحی لباس‌ها و ارتقای کارایی آن‌ها صورت پذیرد.

طراحی لباس‌های فضایی برای ناسا نیازمند استفاده از موادی است که بتوانند در برابر شرایط محیطی بدون چالش عمل کنند. علاوه بر این، طراحی باید الگویی از زیبایی و لوکس بودن داشته باشد تا مطابق با ارزش‌ها و استاندارد‌های گروه «پرادا» باشد.

هدف پروژه طراحی لباس‌های فضایی توسط شرکت «پرادا» و استارت‌آپ فضایی «اکسیوم» استفاده از دانش و تخصص‌های هر یک از طرفین و ایجاد لباس‌هایی است که همچون یک قطعه لوکس درخشان و درعین حال عملکرد بالا باشند. این همکاری نه‌تن‌ها به موفقیت مأموریت آرتمیس سوم کمک می‌کند، بلکه می‌تواند قدمی دیگر در راستای بهبود فضانوردی و اکتشافات فضایی باشد.

 

منبع: خبرگزاری آنا

ارسال نظر