|

کمبود بلیط یا بی اعتنایی ایرلاین‌ ها به پرواز‌های داخلی؟

کمبود بلیط یا بی اعتنایی ایرلاین‌ ها به پرواز‌های داخلی؟

بررسی سایت‌های فروش بلیط هواپیما نشان می‌دهد کفه ترازو به سمت پروازهای خارجی سنگینی می‌کند.

به گزارش کن نیوز؛ پس از اعلام ممنوعیت فروش بلیط چارتر هواپیما در تاریخ دهم مرداد سال جاری، پاره‌ای از مشکلات گریبان مسافران و البته بخش‌های مرتبط با هوانوردی را گرفت و به نظر می‌رسد این ماجرا ابعاد جدیدی نیز پیدا کرده است.

چند روزی است که بخش زیادی از مخاطبان کن نیوز با ارسال پیام‌های متعدد از کمبود بلیط هواپیما، به ویژه در مسیرهای داخلی گلایه می‌کنند. موضوعی که حتی طی یک نظرسنجی صورت گرفته نیز به اثبات رسید و ۵۵ درصد از مخاطبان این رسانه اعلام کردند که به طور کل نمی‌توانند بلیط مورد نیاز خود را تهیه کنند.

خبرنگار کن نیوز در همین رابطه با بررسی بسیاری از سایت‌های معتبر فروش بلیط هواپیما به این نتیجه رسید که تهیه بلیط برای سفرهای داخلی با سختی فراوان همراه است و در مواردی نیز تنها راه چاره مراجعه حضوری به فرودگاه‌ها و خرید بلیط دقیقه نودی؛ آن هم با قیمت‌های چند برابری است.

نکته قابل تأمل در بررسی درگاه‌های فروش بلیط هواپیما آن است که خرید بلیط برای سفرهای خارجی (از ایرلاین های داخلی) بدون هیچ مشکلی امکان‌پذیر است و در مسیر پر ترددی همچون تهران به استانبول، در کمترین زمان ممکن می‌توان بلیط مدنظر را تهیه کرد.

آنچه مسلم است، بخش زیادی از ایرلاین ها بنا به دلایل مختلف تمایلی به عرضه خدمات مسافرتی در پروازهای داخلی ندارند و تلاش می‌کنند سود مدنظر خود را از طریق پروازهای خارجی تامین کنند.

پرسشی که امروز ذهن مسافران پروازهای داخلی را به خود مشغول کرده این است که نسبت پروازهای داخلی و خارجی ایرلاین چگونه باید باشد تا توازن بین آنها حفظ شده و به اصطلاح مسافر روی زمین نماند؛ و اینکه کدام دستگاه مسئول باید به آشفتگی پیش آمده ورود کند و پاسخگوی نیاز مردم باشد.

 

ارسال نظر