|

یوتیوبری که هواپیما را در آسمان رها کرده بود، به ۶ ماه زندان محکوم شد

یوتیوبری که هواپیما را در آسمان رها کرده بود، به ۶ ماه زندان محکوم شد

یوتیوبری که به‌صورت عمدی هواپیمای تحت‌کنترل خودش را سرنگون کرده بود، به ۶ ماه زندان محکوم شد.

خلبان یوتیوبری به نام ترور دنیل جیکوب به‌اتهام سقوط عمدی هواپیما به‌منظور افزایش بازدید‌های کانالش به ۶ ماه حبس در زندان محکوم شد. این اتفاق در پی اطلاعات نادرستی رخ داد که این خلبان ۳۰ ساله درباره‌ی خرابی موتور هواپیما و محل سقوط لاشه‌ی آن به اداره‌ی تحقیقات فدرال کالیفرنیا داده بود.

 

طبق گزارش دادستانی ایالات متحده، جیکوب در ۲۴ نوامبر ۲۰۲۱ (۳ آذر ۱۴۰۰) به‌صورت عمدی از هواپیمای خود که مقصدش به سمت شهر ماموت لیکس کالیفرنیا بود، خارج شد و از خود فیلم‌برداری کرد. این خلبان قبل از پرواز چندین دوربین با‌کیفیت روی هواپیمای مذکور و مونوپاد خود نصب کرده بود تا بتواند از لحظه‌ی سقوط هواپیما فیلم‌برداری کند.

 

خلبان یادشده پس از آگاه‌شدن هیئت ایمنی حمل‌و‌نقل ملی آمریکا از این موضوع، موافقت کرد تا مختصات و فیلم‌های لاشه‌ی هواپیما را به آن‌ها تحویل دهد؛ اما بعد‌تر با اینکه هلیکوپتر لاشه‌ی هواپیما را پیدا کرد، او مدعی شد که از محل سقوط آن بی‌اطلاع بوده است.

علاوه‌براین، در ماه دسامبر (آذر و دی) جیکوب ویدئویی با عنوان «من باعث سقوط هواپیمای خودم شدم» در یوتیوب آپلود کرد که در آن تبلیغاتی به‌منظور ترویج استفاده از کیف‌پول یکی از شرکت‌ها انجام شده بود. این ویدئو تصاویری از فرود‌آمدن جیکوب با چتر نجات را نشان می‌داد.

 

دادستان‌های این پرونده ضمن اعلام تحمل‌نکردنی‌بودن چنین اعمالی، بیان کردند که جیکوب چنین کاری را به‌منظور انگیزه‌ی مالی و افزایش بازدید‌های کانال‌های یوتیوبش انجام داده است.

 

منبع: زومیت

ارسال نظر