|

اگر تمام مسافران یک بوئینگ 777 به طور همزمان به خارج از هواپیما بپرند، چه اتفاقی می‌افتد؟

اگر تمام مسافران یک بوئینگ 777 به طور همزمان به خارج از هواپیما بپرند، چه اتفاقی می‌افتد؟

مردم همواره به دنبال انجام آزمایش‌ها بوده‌اند و در طول این دهه‌ها شاهد انجام آزمایش‌های عجیب و غریب توسط دسته‌ای از افراد با هدف دنبال کردن علم یا به علت کنجکاوی شخصی بوده‌ایم. اما آیا می‌توانید 500 نفر را متقاعد کنید که داخل یک بوئینگ 777 بپرند تا ببینند چه اتفاقی می‌افتد؟

به گفته بوئینگ، 777 از اواسط دهه 1990 فعالیت خود را آغاز کرده و از آن زمان تاکنون در مرکز 30 سوانح و حوادث هواپیمایی مختلف قرار داشته است. برخی از این حوادث شامل خرابی‌های مکانیکی و هواپیما ربایی‌ می‌شود اما تا کنون تجربه پریدن یکنواخت افراد در هواپیما وجود نداشته است، چرا که تاکنون هیچ کس قبلاً آن را امتحان نکرده است.

بوئینگ 777 به دلیل تعداد زیاد مسافری که می‌تواند در خود جای دهد (396 نفر در نسخه 777 300ER) برای این کار انتخاب شده است. مسلماً، این مقدار از 500 نفر تصور شده برای این آزمایش کم‌تر است.

با کمال تعجب، اگر برخی از عناصر موجود مانند وزن مسافران و سرعت و ارتفاع هواپیما در وضعیت درستی باشند، هیچ اتفاق خطرناکی نمی‌افتد.

اگر هر یک از 500 مسافر به طور متوسط 75 کیلوگرم (165 پوند) وزن داشته باشند یعنی در مجموع 37500 کیلوگرم (82673 پوند) وزن و هواپیما در ارتفاعی با سرعت حدود 870 کیلومتر در ساعت (541 مایل در ساعت) در حال پرواز باشد، در لحظه پرش مسافران با افزایش ارتفاع و تغییر مسیر هواپیما رو به رو خواهیم بود که هر دو توسط کاپیتان به راحتی قابل اصلاح و کنترل هستند.

البته اگر وزن مسافران بسیار بیشتر باشد یا به طور یکنواخت توزیع نشود و یا این کار در حالی انجام شود که هواپیما در حال پرواز یا فرود است، اوضاع کمی متفاوت خواهد بود.

علاوه بر این، ادامه پریدن حتی در صورت فراهم بودن تمامی شرایط مناسب برای یک آزمایش نسبتاً ایمن، کار خطرناکی به شمار می‌رود. این کار می‌تواند باعث ناپایداری شده و بر آیرودینامیک هواپیما و فرکانس طبیعی آن تأثیر بگذارد. این امر به نوبه خود می‌تواند منجر به خرابی‌های ساختاری هواپیما و در نهایت سقوط شود.

 

منبع: خودرو بانک

ارسال نظر