|

قطعی برق گسترده در اروپا به علت برخورد یک هواپیما به خطوط انتقال

قطعی برق گسترده در اروپا به علت برخورد یک هواپیما به خطوط انتقال

شب گذشته در اسپانیا و فرانسه برق حدود یک میلیون شهروند اروپایی قطع شد. یک هواپیمای اطفای حریق طی عملیاتی در جنوب فرانسه به چندین خطوط مهم ولتاژ برق که انرژی اسپانیا را تامین می‌کرد آسیب رساند و منجر به این قطعی برق گسترده شد.

اپراتور برق فرانسوی این خط انتقال برق را برای رعایت جوانب احتیاط قطع کرده بود. بخش‌هایی از مناطق کاتالونیا، منطقه بزرگ مادرید، اندلس و باسک و همچنین منطقه والنسیا در اسپانیا تحت تاثیر این خاموشی‌ها قرار گرفتند. این خبر را اپراتور شبکه برق اسپانیا در پیامی توئیتری اعلام کرد. این شرکت برق اعلام کرد که یک خط فشار قوی از فرانسه به اسپانیا از دلایل احتیاطی قطع شده بود و منجر به قطعی برق گسترده در اسپانیا شد.

اپراتور برق فرانسه اعلام کرد که آتش سوزی در جنوب غربی فرانسه علت این قطعی‌های برق در فرانسه اسپانیا و همچنین پرتغال بود. تنها در فرانسه بیش از ۱۰۰ هزار خانوار تحت تاثیر این قطعی‌های برق قرار گرفتند.

به گزارش رسانه‌ها این آتش سوزی در فرانسه بین ناربن و کاراسون در یک منطقه جنگلی حدودا ۵ کیلومتر مربعی رخ داده بود. صد‌ها آتش نشان و چندین هواپیمای اطفای حریق در این منطقه در حال فعالیت بودند. این شرایط و قطعی‌های برق حدود یک ساعت به طول انجامید.

 

منبع: تسنیم

ارسال نظر