|

مقاومت ها در سایه وحدت، همدلی و رضایت مردم میسر خواهد شد

مقاومت ها در سایه وحدت، همدلی و رضایت مردم میسر خواهد شد

علی عابدزاده در نشست روابط عمومی های صنعت حمل و نقل هوایی اظهارداشت: صنعت هوانوردی به لحاظ ویژگی منحصر به فردش به صورت متفاوت مورد ارزیابی قرار می گیرد به همین تناسب مشکلاتش نیز ویژه است.

وی افزود: فعالیت های صنعت حمل و نقل هوایی براساس استانداردهای بین المللی است و تمامی استانداردهای آن مورد توجه دنیاست برهمین اساس آنطور که باید محدودیت های مجموعه روشن نشده است.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری تصریح کرد: این محدودیت ها جدی است و بسیار سنگین است حال وظیفه شما به عنوان افرادی که با افکار عمومی مرتبط هستید این است که چالش ها و فشارهای مضاعف بر روی صنعت را در حد معقول و منطقی به مردم و مسئولان انعکاس دهید چرا که بی شک اگر این مشکلات و فشارها روی هر کشور دیگری بود توان مقاومت نداشتند.

عابدزاده تصریح کرد: از روابط عمومی ها انتظار می رود در سایه وحدت، یکدلی و یکپارچگی توسط متخصصان، هماهنگی بین همه بخش ها را ایجاد کنند چرا که شکست هر بخش در صنعت شکست کل صنعت را در پی دارد و مقاومت در سایه رضایتمندی مردم میسر خواهد شد.

وی تصریح کرد: تمام تلاش این است که در این حوزه کارهای موثری انجام دهیم و تاثیر سیاست های سازمان در سال های گذشته آنقدر مثبت و تاثیرگذار بوده به گونه ای که با توجه به  تشدید تحریم ها از طرف ترامپ اما همچنان شاهد رشد و پیشرفت صنعت بوده ایم.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری خاطرنشان کرد: در حوزه مهندسی در این صنعت جوانان و فارغ التحصیلان توانایی طراحی، تولید و تست قطعات را دارند برهمین اساس در سایه اتکا به جوانان، امروز در حوزه اقتصادی هیچ صنعت و بخشی از کشور به لحاظ اقتصادی همانند صنعت حمل و نقل هوایی آزادی عمل ندارد به گونه ای که در حوزه های فرودگاهی هیچ باری بر روی دوش دولت نیست.

عابدزاده خاطرنشان کرد: امروز شرایط خوبی داریم و برای ادامه این روند و رضایتمندی مسافران بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه برای دستیابی به اهداف سازمانی ضروری است ارتباطات افزایش یابد، ادامه داد: راه سختی در پیش داریم اما امیدهایی هم داریم باید ظرف 4 تا 5 سال آتی 80 درصد ناوگان را به روز رسانی کنیم و چنانچه خوب و یکپارچه عمل نکنیم موفق نخواهیم شد.

وی بر تداوم این نشست ها تاکید کرد و از روابط عمومی ها خواست نسبت به پاسخگویی به رسانه ها حساسیت بیشتری داشته باشند.

در ادامه این جلسه رضا جعفرزاده سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری جایگاه صنعت حمل و نقل هوایی را ویژه برشمرد و گفت: به دلیل خاص بودن این صنعت و عدم نیاز به زیرساخت های پرهزینه نسبت به سایر مدل های حمل ونقلی و کاهش زمان در جهت سرعت بخشیدن به توسعه اقتصادی و فعالیت های بازرگانی وگردشگری در دنیا از مدل حمل ونقل هوایی استفاده می کنند و استفاده از این مدل قابل قیاس با سایر بخش های حمل ونقلی نیست در ایران هم این مزیت چشمگیر است چرا که با 8 ساعت پرواز می توانیم به حدود 80درصد فرودگاههای اقتصادی جهان دست یافت.

وی ضریب اشتغالزایی این صنعت را بالا برشمرد و گفت: مجموع اشتغالزایی مستقیم و غیر مستقیم و القایی در شرکت های هواپیمایی، گروههای پروازی، تعمیر و نگهداری، هندلینگ، رزرواسیون، فروش، آموزش و کارکنان ستادی در فرودگاهها، خدمات ناوبری، صنایع هوایی، سازمانهای دولتی و حکومتی مستقر در فرودگاهها و فعالیت های غیر هوانوردی بازرگانی، به ازاء هر فروند هواپیما در کل دنیا حدود 1010 نفر و در کشورهای در حال توسعه 1018 برآورد شده است.

وی افزود: علی رغم وجود سختی ها و فشارهای وارده باید گفت که برای دستیابی به چشم اندازها باید فعالیت های زیادی انجام دهیم و در میزبانی و خدمت به مردم از هیچ کوششی فروگذار نباشیم.

جعفرزاده با اشاره به از سرگیری پروازها پس از دوران قرنطینه و شیوع گسترده کرونا اظهارداشت: در این شرایط که صنعت حمل نقل هوایی برای عادی سازی پروازها و فعالیت های بخش هوایی در مسیر افزایش پروازها پس از رفع محدودیت هاست، شرکت های هواپیمایی باید پروتکل های بهداشتی و دستوالعمل های سازمان هواپیمایی کشوری را با حساسیت و دقت بیشتری رعایت کنند و روابط عمومی ها نیز موظفند صحت و سقم اجرای این پروتکل ها را از طرق مختلف و همکاری با رسانه ها منعکس کنند.

وی وضعیت بهداشتی و سلامتی مسافران را از اولویت های بسیار مهم و ضروری این سازمان برشمرد و اظهارداشت: همواره جهت ارتقاء رضایت مندی مسافران و رفع برخی از مشکلات احتمالی رؤسای ایستگاهها و روابط عمومی ها موظف به پاسخگویی به موقع و صریح به مسافران هستند.

در این جلسه تعدادی از مدیران روابط عمومی ها نیز با صحه گذاشتن بر ایجاد وحدت رویه و توجه بیشتر مسئولان شرکت ها به موضوع اطلاع رسانی و نظارت بیشتر در مجموعه های تحت نظارت خود و همچنین پررنگ شدن آموزش های لازم جهت هرچه به روز شدن توان نیروی انسانی در این زمینه راهکارهایی را ارائه کردند.

منبع: سازمان هواپیمایی کشوری

ارسال نظر