|

خیز بلند هیوندای برای ساخت تاکسی هوایی

عمودپروازی که با هیدروژن کار می‌کند
خیز بلند هیوندای برای ساخت تاکسی هوایی

شرکت هیوندای پیش‌تر به‌صورت کامل روشن کرده که در حال انجام یک بازی جدی در نسل بعدی هوانوردی الکتریکی است و در اواخر سال گذشته شعبه eVTOL (عمودپرواز) خود را سوپرنال تأسیس کرد و قول داد که عضله تولید خودرویی خود را برای ساخت تاکسی‌های هوایی به صورت عمده منعطف کند.

این شرکت یک معرفی را در کارگاه آموزشی H2 Aero در انجمن پرواز عمودی ارائه کرده است تا تأیید کند که تخصص هیدروژن خود را به دنیای هوانوردی نیز وارد می‌کند.

البته هیوندای /کیا و تویوتا دو پیشرو اصلی پیل سوختی هیدروژنی در صنعت خودروسازی بوده‌اند. باتری‌ها برای اکثر کاربردهای خودروهای سواری در سطح جهان منطقی‌تر هستند، اما ژاپن و کره متعهد به ایجاد یک اقتصاد هیدروژنی هستند که انرژی بیشتری نسبت به حمل‌ونقل شخصی دارد؛ بنابراین این شرکت‌ها به‌ویژه به ساخت و فروش تعداد نسبتا کمی پیل سوختی الکتریکی در خودروهایی مانند «نکسو» و «میرای» ادامه داده‌اند.

این بدان معناست که آنها پیشرانه‌های هیدروژنی کاملی طراحی کرده‌، در ده‌ها هزار دستگاه قرار داده و به‌طور کامل تست تصادف برای مطابقت با استانداردهای گواهی ایمنی خودرو در کشورهای مختلف مورد آزمایش قرار داده‌اند.

یش پرمکومار، مدیر ارشد سوپرنال، هفته گذشته در کارگاه آموزشی H2 Aero در لانگ بیچ به شرکت‌کنندگان گفت: «ما اینجا هستیم تا بمانیم و می‌خواهیم یک بازیکن برجسته در بازار هوانوردی باشیم. فکر نمی‌کنم وقتی در مورد هوانوردی صحبت می‌کنید، اولین نامی که به ذهن می‌رسد، هیوندای باشد. بنابراین یکی از اصلی‌ترین محل‌های تمرکز ما برای حضور امروز در اینجا، این است که به همه شما اجازه دهیم درک کنید که ما به دنبال شراکت در همه موارد هستیم. در زمینه‌هایی که ما در آنها مهارت داریم. چیزهای زیادی در مورد هوانوردی وجود دارد که باید آنها را یاد بگیریم و درک کنیم و بسیاری از افراد در این اتاق این درک را دارند. قابلیت‌هایی وجود دارد که ما آنها را به ارمغان می‌آوریم که می‌خواهیم به دانش آنها کمک کنیم. بنابراین ما می‌خواهیم تا حد امکان آن را در مشارکت‌های دوجانبه تقویت کنیم؛ همه اینها، از هواپیما گرفته تا اکوسیستم، زیرساخت، عملیات و برنامه‌ریزی شهری.»

سوپرنال پیش‌تر جزئیاتی را درباره eVTOL درون‌شهری خود منتشر کرده است؛ یک تاکسی هوایی با باتری که برای پروازهای سریع و تمیز در شهر تا حومه آن. از یک محل فرود به محل فرودی دیگر که این سیستم با باتری کار می‌کند.

اما برای سفرهای طولانی‌تر، این شرکت فاش کرد که در حال کار بر روی یک هواپیمای eSTOL (برخاست و فرود کوتاه الکتریکی) با نیروی هیدروژن است که سفرهای بین ۲۰۰ تا ۱۰۰۰ کیلومتر (۱۲۰ تا ۶۲۰ مایل) یا شاید کمی بیشتر را هدف قرار می‌دهد. اینها به‌عنوان جایگزینی تمیز برای هواپیماهای منطقه‌ای عمل می‌کنند؛ به جای تلاش برای پرواز از سقف به بام، در فرودگاه‌ها برخاسته و فرود می‌آیند.

 

منبع: همشهری

ارسال نظر