|

داستان زمینگیری یک فروند AN124 دولت روسیه در فرودگاه پیرسون تورنتو کانادا

داستان زمینگیری یک فروند AN124 دولت روسیه در فرودگاه پیرسون تورنتو کانادا

یک فروند هواپیمای آنتونوف ۱۲۴ به رجیستر RA-82078 متعلق به شرکت هواپیمایی ولوگا دنپر که زیر مجموعه دولت روسیه می‌باشد، بالغ بر یک ماه است که در فرودگاه پیرسون تورنتو کانادا توقیف شده است.

این آنتونوف 124 که ۲۸ سال سن‌ دارد با پرچم روسیه و تحت مالکیت دولت این کشور مشغول به انجام پروازهای ترابری است که در تاریخ ۲۷ فوریه از مبدا آلاسکا در فرودگاه پیرسون فرود می‌آید و از آن تاریخ تا به امروز در این فرودگاه پارک شده است. اگرچه در ابتدا این هواپیما در سمت غربی فرودگاه پارک شده بود ولی بعد از گذشت چند روز هواپیما به ضلع شرقی فرودگاه که در نزدیکی اتوبان کنار فرودگاه است منتقل شد و روزانه نظر بسیاری از کسانی که از این اتوبان تردد می‌کنند را به خود جلب می‌کند.

اما دلیل زمینگیری این هواپیما در فرودگاه پیرسون چیست؟ 

داستان از این قرار است که این هواپیما حاوی دو و نیم میلیون کیت تست فوری کووید 19 برای دولت کانادا بوده که از چین خریداری شده بودند و هواپیمای مذکور وظیفه انتقال این کیت‌ها را بر عهده داشته است.

این هواپیما ابتدا از چین به آلاسکا پرواز و در ساعت ۶:۵۷ صبح ۲۷ فوریه از انکوریج پایتخت آلاسکا به فرودگاه پیرسون در تورنتو می‌رسد و در این فرودگاه فرود می‌آید.

دولت کانادا به طور رسمی از ساعت ۱۲ شب ۲۸ فوریه حریم هوایی خود را بر روی تمام هواپیماهای روسی یا تحت کنترل این کشور بست و این آنتونوف 124 که در قرار بود صبح روز ۲۸ فوریه خاک کانادا را ترک کند مجبور به زمینگیری در خاک کانادا شد.

 

ارسال نظر