|

اوکراین:

‌حریم هوایی ما هنوز باز است

‌حریم هوایی ما هنوز باز است

دولت اوکراین گزارش‌ها مبنی بر بسته شدن حریم هوایی این کشور به روی هوانوردی غیرنظامی به دلیل ترس از تهاجم روسیه را نادرست خواند.

وزارت زیرساخت‌های اوکراین گزارش‌ها مبنی بر بسته شدن حریم هوایی این کشور به روی هوانوردی غیرنظامی به دلیل ترس از تهاجم روسیه را رد کرد.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای که امروز -‌یکشنبه- منتشر کرد، تاکید کرده است که آسمان این کشور همچنان باز است و خبر بسته شدن آن واقعیت ندارد.

 در این بیانیه آمده است که بستن حریم هوایی کشور حق حاکمیت دولت اوکراین است اما چنین تصمیمی اتخاذ نشده است.

این وزارتخانه تاکید کرد که امروز با نمایندگان دفتر «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس‌جمهوری اوکراین، خدمات هواپیمایی کشوری، هیئت دولتی مسئول حفاظت از هوانوردی غیرنظامی، مدیریت فرودگاه «بوریسپول» در نزدیکی کی یف و خطوط هوایی اوکراین در مورد تحولات هواپیمایی کشوری نشست برگزار کرده است.

وزارت زیر‌ساخت‌های اوکراین تاکید کرد کرد که در این رایزنی‌ها تصمیماتی برای جلوگیری از وخامت بیشتر وضعیت اتخاذ شد و بیشتر خطوط هوایی بدون هیچ محدودیتی در اوکراین به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

دولت اوکراین آمادگی خود را برای ارائه ضمانت‌های مالی بیشتر جهت حمایت از خطوط هوایی که با مشکلات مربوط به آشفتگی در بازارهای بیمه مواجه هستند، اعلام کرد.

 

منبع: ایلنا

ارسال نظر