|

رونمایی از اولین هواپیمای الکتریکی آزمایشی ناسا؛

X-۵۷ ماکسول قدرت می‌گیرد

X-۵۷ ماکسول قدرت می‌گیرد

هواپیمای X-۵۷ ماکسول ناسا، بال طراحی شده ویژه هواپیما و ۱۴ موتور الکتریکی را نشان می‌دهد. محققان هوانوردی ناسا از ماکسول برای نشان دادن این موضوع استفاده خواهند کرد که نیروی محرکه الکتریکی می‌تواند هواپیما‌ها را ساکت تر، کارآمدتر و سازگارتر با محیط زیست کند.

یکی دیگر از نقاط عطف مهم برای اولین پرواز خود توسط هواپیمای تمام الکتریکی X-۵۷ Maxwell ناسا با نصب موفقیت آمیز دو بسته باتری لیتیوم یونی ۴۰۰ پوندی در کابین هواپیما به دست آمد.

پروژه X-۵۷ اولین هواپیمای الکتریکی کاملاً آزمایشی ناسا است و بخشی اولیه از کار این آژانس برای توسعه راه‌حل‌های هوانوردی پایدار است. به جای سوخت هوانوردی مبتنی بر نفت، از باتری‌های تجاری، قابل شارژ، لیتیوم یونی برای انرژی مورد نیاز موتورهایش برای پرواز استفاده خواهد کرد. هدف این است که پرواز تمیزتر، آرام‌تر و پایدارتر شود.

برای رسیدن به این نقطه، تیم پروژه X-۵۷ بار‌ها باتری‌ها را آزمایش کردند تا مطمئن شوند که می‌توانند با خیال راحت هواپیما را برای یک پرواز کامل تامین کنند. آن‌ها همچنین قاب‌های سفارشی و سبک وزن را برای ایمن نگه داشتن باتری‌ها طراحی کردند.

هواپیمای تمام الکتریکی X-۵۷ ماکسول ناسا قدرت دارد! با نصب موفقیت آمیز دو بسته باتری لیتیوم یونی ۴۰۰ پوندی در کابین هواپیما. پروژه X-۵۷ اولین هواپیمای الکتریکی کاملاً آزمایشی آژانس و بخشی اولیه از کار ناسا برای توسعه راه حل‌های هوانوردی پایدار است. به جای سوخت هوانوردی، از باتری‌های تجاری، قابل شارژ و لیتیوم یونی برای انرژی مورد نیاز موتورهایش برای پرواز استفاده خواهد کرد. تیم پروژه X-۵۷ بار‌ها و بار‌ها باتری‌ها را آزمایش کردند تا اطمینان حاصل شود که آن‌ها می‌توانند به طور ایمن هواپیما را برای یک پرواز کامل تغذیه کنند و موارد سفارشی و سبک وزن را برای ایمن نگه داشتن باتری‌ها طراحی کردند.


پس از نصب باتری، خدمه موتور‌های هواپیمای X-۵۷ را با موفقیت آزمایش کردند. اگرچه موتور‌ها قبلاً می‌چرخیدند، اما در آن مراحل اولیه انرژی را از محل آزمایش یا باتری‌ها در زمانی که خارج از هواپیما می‌نشستند، می‌گرفتند.

قبل از آخرین آزمایش چرخش موتور، کنترل‌کننده‌های موتور کروز هواپیما تحت آزمایش‌های ارتعاشی تصادفی قرار گرفتند. این تست‌های پذیرش سخت‌افزار روی میز‌های لرزشی تنظیم شده‌اند تا به‌طور تصادفی در فرکانس‌های مشابه موتور‌های شتاب‌دهنده ارتعاش کنند تا اطمینان حاصل شود که همه سیستم‌ها در هنگام پرواز عملکردی دارند. آزمایش پذیرش ارتعاش تصادفی برای همه کنترل‌کننده‌های موتور کروز برای هواپیمای X-۵۷ انجام شده است تا اطمینان حاصل شود که همه سیستم‌ها در حالی که محیط ارتعاشی مورد انتظار در طول پرواز را تحمل می‌کنند، عملکردی دارند.

هواپیمای الکتریکی X-۵۷ Maxwell که توسط اداره ماموریت تحقیقاتی هوانوردی ناسا توسعه می‌یابد، در یک پرواز شبیه‌سازی شده با استفاده از چهارده موتور الکتریکی بلند می‌شود و سپس دوازده موتور الکتریکی کوچک را خاموش می‌کند و ملخ‌ها را در حین پرواز تا می‌کند.

علاوه بر این، موتور‌های کروز روی یک دینامومتر، یک تستر سرعت موتور الکتریکی قرار داده شدند تا مطمئن شوند که حداکثر دمای برنامه ریزی شده، توان، گشتاور، سرعت، ولتاژ و جریان در طول پرواز را اجرا می‌کنند.

ناسا زمانی که یکپارچه سازی و تست‌های سیستم مورد نیاز کامل شد و هواپیما مطابق انتظار عمل کرد، عملیات تاکسی و پرواز را انجام خواهد داد.

در ماه‌های آینده، پروژه X-۵۷ مجموعه‌ای از پرواز‌های آزمایشی را آغاز خواهد کرد. هر کدام با داده‌های جمع‌آوری‌شده برای درک عملکرد و عملکرد هواپیما، بر روی دیگران گسترش می‌یابند.

هدف اولیه پروژه X-۵۷ این است که طراحی، فرآیند قابلیت پرواز و فناوری متمرکز بر پیشرانه الکتریکی هواپیما را با صنعت، سازمان‌های استاندارد و تنظیم‌کننده‌ها به اشتراک بگذارد تا از رویکرد‌های صدور گواهینامه برای پیشرانه تمام الکتریکی در بازار‌های هواپیما‌های برقی در حال ظهور مطلع شود.

 

منبع: خبرگزاری آنا

ارسال نظر