|

ثبت رکورد سرعت فوق العاده توسط هواپیما الکتریکی رولزرویس

ثبت رکورد سرعت فوق العاده توسط هواپیما الکتریکی رولزرویس

شرکت رولز رویس حدود دو ماه پیش از اولین هواپیمای تماماً الکتریکی خود رونمایی کرد و برای آن یک تست پرواز نیز ترتیب داد. حال پس از گذشت این مدت، به نظر می‌رسد که هواپیمای فوق موفق شده رکورد سرعت مربوط به هواپیماهای الکتریکی را شکسته و به نام خود ثبت نماید.

مهتاب جهاندار_به گزارش سایت Gizmodo، هواپیمای الکتریکی شرکت رولز رویس که «روح نوآوری» نام‌گذاری شده، توانسته به حداکثر سرعت 623.4 کیلومتر بر ساعت دست پیدا نماید. این هواپیما همچنین موفق شده تا در طول یک مسیر سه کیلومتری و در ارتفاع 3000 متر، سرعت خود را روی 555.8 کیلومتر بر ساعت ثابت نگه دارد.

رکورد پیشین حداکثر سرعت یک هواپیمای الکتریکی به هواپیمای Extra 330LE شرکت زیمنس تعلق داشت که در صورت تایید سرعت 555.8 کیلومتری توسط روح نوآوری، با اختلافی در حدود 212 کیلومتر بر ساعتی به رولز رویس خواهد رسید.

شرکت هوانوردی رولز رویس که ربطی به کمپانی سازنده ماشین‌های لوکس ندارد، این رکورد را یک هفته پیش به ثبت رسانده و آن را برای تایید به فدراسیون بین‌المللی هوانوردی (FAI) ارسال کرده است. باید به این نکته توجه کنیم که این رکورد تنها دو ماه پس از اولین پرواز به ثبت رسیده و احتمال دارد با گذر زمان افزایش پیدا نماید.

هواپیمای روح نوآوری رولز رویس یک پرنده ملخی به حساب می‌آید که قادر است با موتور الکتریکی ۷۵۰ ولتی خود، به قدرتی معادل ۴۰۰ کیلووات یا ۵۳۵ اسب بخار دست پیدا کند. این شرکت می‌گوید از چگال‌ترین باتری پیشرانشی که تاکنون به صنعت هوانوردی وارد شده و از ۶۴۸۰ سلول برخوردار بوده، برای رسیدن به این قدرت استفاده کرده است

هر چند رکورد روح نوآوری را باید به فال نیک گرفت، هواپیماهای الکتریکی هنوز برای مصارف تجای کاربردی نیستند، زیرا باتری‌های فعلی تنها به اندازه ۵ درصد سوخت جت انرژی ذخیره می‌کنند. با این حال باید به این نکته اشاره کنیم موتورهای الکتریکی برخلاف نمونه‌های احتراق داخلی قادرند در هنگام ارتفاع گرفتن تمام توان خود را به کار گیرند که همین امر، آن‌ها را به گزینه‌ای ایده‌آل برای ارتفاع گرفتن سریع و انجام پروازهای کوتاه مدت تبدیل خواهد کرد.

 

منبع: بازتاب

ارسال نظر