|

تکمیل پروژه‌های فرودگاه گرگان تا پایان سال جاری

تکمیل پروژه‌های فرودگاه گرگان تا پایان سال جاری

مدیرکل فرودگاه‌های استان گلستان از تکمیل و بهره برداری تمامی طرح های عمرانی فرودگاه شهدای گرگان تا پایان سال جاری خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرودگاههای استان گلستان؛ علی متانت اظهار داشت: پروژه‌های عمرانی فرودگاه‌های استان گلستان (گرگان و کلاله) با مجموع 480 میلیارد ریال اعتبار، با سرعت و کیفیت مطلوبی در حال انجام است.

مدیرکل فرودگاه‌های استان گلستان گفت: اصلاح فضای سبز، بهسازی نمازخانه ترمینال جدید و بهسازی سالن های ترمینال قدیم از جمله پروژه هایی است که در راستای آسایش و رضایتمندی بیشتر مسافران انجام می شود.

وی ادامه داد: اجرای خط‌کشی و علائم ترافیکی محوطه لندساید، بهسازی ساختمان یگان پلیس و سپاه حفاظت هواپیمایی، بهسازی ابنیه و ساختمان های جنبی، بهسازی ساختمان و محوطه سایت های ناوبری، بهسازی موتورخانه گرمایش سایت درازنو، بهسازی محوطه لندساید ترمینال خارجی، بهسازی مامورسرا و نیز بهسازی و آسفالت محوطه زمینی بخشی از اقداماتی است که تحت عنوان پروژه های بهسازی و عمرانی در فرودگاه گرگان در دست اقدام است.

وی با اشاره به مهم ترین پروژه عمرانی فرودگاه گرگان، عنوان کرد: طرح احداث منبع بتنی آب، ایستگاه پمپاژ، شبکه فاضلاب، محوطه سازی و پست برق فرودگاه شهدای گرگان با اعتباری بالغ بر 350 میلیارد ریال و پیشرفت 99 درصدی، آماده بهره برداری است.

متانت در خصوص آخرین وضعیت فرودگاه شهدای کلاله گفت: بهسازی نمای ساختمان تکنیکال بلاک به اتمام رسیده و پروژه بهسازی محوطه و پارکینگ این ساختمان، 80 درصد پیشرفت داشته است.

وی گفت: بهسازی ساختمان سپاه حفاظت و پلیس، بهسازی تاسیسات اتاق گرمایش ترمینال و بهسازی سیستم روشنایی محوطه و مسیرهای دسترسی داخلی از دیگر پروژه هایی است که تا پایان سال در فرودگاه شهدای کلاله به اتمام خواهد رسید.

مدیرکل فرودگاه‌های استان گلستان در خصوص احداث جایگاه سوختگیری فرودگاه شهدای کلاله گفت: مراحل تحویل زمین، انجام نقشه برداری و آزمایشات مکانیک خاک و ژئوتکنیک محل احداث پروژه انجام شده و برای طراحی فونداسیون و سازه های مورد نیاز در اختیار شرکت پخش فرآورده‌های نفتی قرار گرفته است که در صورت تهیه و تحویل نقشه‌ ها و اسناد مناقصه از سوی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی، انجام فرآیند مناقصه و انتخاب پیمانکار جهت شروع عملیات اجرایی پروژه با اعتبار ۴۵۰ میلیارد ریال توسط وزارت نفت و وزارت راه صورت خواهد پذیرفت

 

ارسال نظر