|

خبرگزاری دولت نوشت؛

فروش چارتری پروازهای نوروزی با قیمت‌های چند برابری

فروش چارتری پروازهای نوروزی با قیمت‌های چند برابری

چارترکنندگان بلیت‌های نوروزی هواپیما را با اضافه کردن یک شب هزینه اقامت در محدوده قیمتی ۳ تا ۶ میلیون تومان برای فقط یک مسیر به فروش می‌رسانند و ظاهراً هم خبری از نظارت سازمان هواپیمایی بر نحوه عرضه و فروش بلیت‌ها وجود ندارد.

از هفته گذشته زمزمه‌های افزایش خودسرانه قیمت بلیت هواپیما با مشارکت چند شرکت هواپیمایی آغاز شد و حالا با گذشت یک هفته از بلیت فروشی با قیمت‌های جدید، اغلب مسیرهای پروازی با افزایش ۳۰ تا ۵۰ درصدی ارایه می‌شود.

این شرایط وقتی پیچیده‌تر می‌شود که «چارترکنندگان» که از قبل بسیاری از صندلی‌های پروازی را از ایرلاین‌ها خریداری کرده‌اند با سوءاستفاده از بازار فروش شب عید، مسافران نوروزی را مجبور می‌کنند برای رسیدن به مقصد روی بلیت هواپیما یک شب اقامت اجباری نیز بردارند و از ارائه تکی بلیت سفر خودداری می‌کنند.

مسافران نوروزی در مسیرهای مشهد، کیش، بندرعباس، اهواز، شیراز و بسیاری از شهرهای دیگر در تماس تلفنی با از اینکه نمی‌توانند برای حضور پیش خانواده در شب سال تحویل بلیت هواپیما خریداری کنند، گلایه دارند و می‌گویند: بلیت هواپیما پیدا نمی‌شود و فقط با قبول یک شب اقامت اجباری می‌توانیم در محدوده قیمتی ۳ تا ۶ میلیون تومان بلیت را فقط برای یک مسیر پروازی پیدا کنیم.

امروز (یکشنبه) پرواز تهران- مشهد هواپیمایی ساها به علاوه یک شب اقامت اجباری روی بلیت برای روز (شنبه ۲۷ اسفند) به رقم ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد. در مسیر تهران- کیش نیز بلیت هواپیمای شرکت هواپیمایی کیش برای یک نفر با یک شب اقامت اجباری به مبلغ بیش از ۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد، اما چارترکنندگان چه کسانی هستند که برنامه سفر مردم را با قیمت‌های کلان تحت تاثیر قرار می‌دهند.

 

منبع: خبرگزاری دولت

ارسال نظر