|

بازار خوبی برای تعمیرات هواپیماهای برخی ازکشورهای منطقه در کشورمان ایجاد شده است

بازار خوبی برای تعمیرات هواپیماهای برخی ازکشورهای منطقه در کشورمان ایجاد شده است

وزیر راه و شهرسازی گفت: شورای عالی پژوهش در ذیل مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی به عنوان هاب پژوهشی تشکیل شده و تمامی فعالیت‌های پژوهشی شرکت ها و سازمان های تابعه وزارت راه و شهرسازی با مرکزیت مرکز تحقیقات انجام می شود.

مهرداد بذرپاش افزود: شورای عالی پژوهش تشکیل شد تا در درجه نخست تمامی مجموعه ها اقلام موردنیاز خود را ظرف ۲ ماه آینده احصا کنند و به شورا ارایه کنند. این شورا نقشه تامین اقلام راهبری را ارایه بدهد تا با اتصالی که با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سایر بخش‌ها و دانشگاه ها دارند و همچنین با ارتباط سیستمی که با وزارت صمت دارند این نیازها ارجاع شود تا معین شود تا کدامیک سریعتر در داخل کشور قابل تامین هستند.آنهایی که در داخل کشور نیست باید وارد و سفارش ساخت در خارج از کشور داشته باشند که این حرکتی رو به جلوست.
وی گفت: در حوزه کمک ناوبری اتفاقات خوبی افتاده است. پیش تر ما توان تعمیر یک قطعه را نداشتیم اما هم اینک بسیاری از قطعات هواپیما در داخل کشور تعمیر می‌شود. همچنین بسیاری از کشورها هواپیماهای خود را برای تعمیر به کشور ما می فرستند که اتفاقات خوبی است و باید سرعت بیشتری پیدا کند.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: روسیه و برخی کشورهای دیگر برای تعمیر هواپیما به کشور ما مراجعه کردند. هم اکنون بازار تعمیرات هواپیما در داخل کشور ایجاد شده است.
وی بر شناسایی نیازهای پژوهشی شرکت ها و سازمان‌های تابعه وزارتخانه تاکید کرد و افزود: دو صندوقی که با تلاش وزارت راه و شهرسازی تشکیل شده که شامل صندوق ملی مسکن و صندوق ملی حمل و نقل است و آیین نامه که مصوبه آن از هیات وزیران اخذ شده که صندوق پژوهش و نوآوری در حوزه مسکن و صندوق پژوهش و نوآوری در حوزه حمل و نقل راه‌اندازی شود این دو صندوق ذیل صندوق ملی مسکن و صندوق ملی حمل ونقل راه اندازی خواهد شد. بدین ترتیب کمک ‌های مالی به توسعه شرکت های دانش بنیان تخصیص می‌یابد.

بذرپاش در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص واگذاری زمین به اجرای طرح نهضت ملی مسکن گفت: واگذاری زمین با دقت بر اساس تقاضای واقعی در حال انجام است. هم اینک برای بیش از ۱۳۶ متقاضی زمین در قالب انفرادی و گروه هی زمین برای ساخت مسکن واگذار شده است. زمین در ابتدا باید الحاق به محدوده و باید آماده سازی شود.

 

منبع: فی نیوز

ارسال نظر