|

افزایش یک درصدی اعزام و پذیرش مسافر در فرودگاههای کشور

افزایش یک درصدی اعزام و پذیرش مسافر در فرودگاههای کشور
شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران از کاهش دو درصدی نشست و برخاست و افزایش یک درصدی اعزام و پذیرش مسافر در فرودگاه های کشور طی سه ماهه نخست سال 1402 خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران؛ بر اساس اعلام گروه آمار و اطلاعات هوانوردی و فرودگاهی، از ابتدای سال جاری تا پایان خرداد ماه، قریب به 9 میلیون و 900 هزار مسافر در 59 فرودگاه کشور با بیش از 84 هزار پرواز، اعزام و پذیرش شده اند.

بر اساس این آمار، در مدت یاد شده، سهم مسافران داخلی، 9 میلیون و 230 هزار مسافر و تعداد مسافران پروازهای بین المللی 690 هزار مسافر بوده است.

تعداد نشست و برخاست های پروازهای داخلی با بیش از 78 هزار، دو درصد کاهش و تعداد نشست و برخاست های پروازهای بین المللی با بیش از شش هزار و 100 فروند، رشد 10 درصدی در سه ماه نخست سال جاری را رقم زده است.

همچنین در خرداد سال جاری نیز بیش از دو میلیون و 880 هزار مسافر با بیش از 25 هزار پرواز اعزام و پذیرش شده اند.

بر اساس اعلام گروه آمار واطلاعات هوانوردی و فرودگاهی، فرودگاه بین المللی مشهد با متوسط 135مسافر در هر پرواز بیشترین تراکم مسافر را در میان فرودگاههای کشور داشته است و پس از این فرودگاه، اهواز با 121، کرمان با 119، رشت با 117 و تبریز با 114 پرواز، رتبه های بعدی در تراکم مسافر را به خود اختصاص داده اند.

همچنین یادآور می شود؛ در خردادماه 1402 حداقل 80 درصد نشست و برخاست کل پروازها به ترتیب در ده فرودگاه مهرآباد، مشهد، شیراز، کیش، تبریز، اهواز، اصفهان، بندرعباس، کرمان و خلیج فارس(عسلویه) انجام شده است

 

منبع: شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران

ارسال نظر