|

بلیط اربعین در فرودگاه‌ها عرضه نمی‌شود

بلیط اربعین در فرودگاه‌ها عرضه نمی‌شود

مسئول عملیات حج شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران ضمن درخواست از هموطنان برای تهیه بلیط اربعین از طریق سامانه‌های اعلام شده گفت: هیچکدام از فرودگاه‌های کشور امکان فروش بلیط به مسافران زیارت اربعین را ندارند.

به گزارش کن نیوز، موضوع اعزام زائران اربعین حسینی از طریق فرودگاه‌های کشور چند سالی است که مورد توجه رسانه‌ها و البته مسئولان ذیربط در این حوزه قرار گرفته است. 

امسال و با توجه به پایان همه‌گیری کرونا، به نظر می‌رسد جمعیت بیشتری تمایل به حضور در راهپیمایی حسینی را داشته باشند و بدون شک یکی از مسیرهای مدنظر این دست از زائران، استفاده از خطوط هوایی است. موضوعی که تا به امروز بخش زیادی از گزارش‌‎های خبری مرتبط با این حوزه را به خود اختصاص داده و حتی در مواردی به محل بحث برخی از چهره‌های سیاسی، از جمله نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز شده است.

محمد حبیب‌الهی مسئول عملیات حج شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار کن نیوز ضمن تشریح اقدامات صورت گرفته برای اعزام زائران به عتبات عالیات، اظهار داشت: برنامه‌ریزی‌ها در خصوص نحوه اعزام زائران به کشور عراق از طریق سیستم حمل و نقل هوایی از چندماه قبل آغاز شده و تمامی تلاش بنده و همکارانم بر این امر معطوف است که عاشقان حضور در مراسم اربعین حسینی با آرامش خاطر راهی این راهپیمایی میلیونی شوند.

وی تأکید کرد: امسال و بر اساس تصمیمات کارشناسی، قرار بر این شده تا افراد بتوانند از طریق درگاه‌های اینترنتی بلیط سفر به کشور عراق را تهیه کنند.

حبیب‌الهی در مواجهه با این پرسش که چرا هنوز برخی از هموطنان با مراجعه به فرودگاه‌های کشور به دنبال تهیه بلیط هستند، بیان داشت: متاسفانه با وجود اطلاع‌رسانی‌های پی در پی و اعلام عمومی از طریق رسانه‌های جمعی، هنوز برخی از هموطنان تصور می‌کنند که امکان تهیه بلیط سفر اربعین از طریق فرودگاه‌ها وجود دارد.

وی تصریح کرد: حضور مکرر هموطنان در فرودگاه‌های کشور علاوه بر اینکه مشکلاتی را برای پرسنل مستقر در فرودگاه‌ها ایجاد می‌کند، منجر به اخلال در فرایند خدماتی به سایر هموطنان در حوزه پروازهای داخلی و خارجی نیز می‌شود.

مسئول عملیات حج شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: تمامی مراجع فروش بلیط به صورت غیر حضوری از پیش اعلام شده است. هموطنان باید از طریق سایت‌های رسمی شرکت‌های هواپیمایی و البته سه سایت معرفی شده از سوی سازمان هواپیمایی کشوری، اقدام به تهیه بلیط زیارت اربعین کنند. 

حبیب‌الهی در پایان گفت: خدمت‌‎رسانی به زائران اربعین حسینی از ۲۷ مرداد آغاز و تا پایان روز بیستم شهریور به صورت مستمر ادامه خواهد داشت.

ارسال نظر