|

طولانی‌ترین سفر هوایی یک تیم ایرانی در تاریخ

طولانی‌ترین سفر هوایی یک تیم ایرانی در تاریخ

۵۷ ساعت برای یک سفر طولانی که امیدواریم پایان آن صعود ایران به المپیک باشد.

تیم ملی والیبال ایران پس از قهرمانی در بازی‌های آسیایی بلافاصله باید برای حضور در انتخابی المپیک خود را به ریودوژانیرو برزیل می‌رساند و به همین دلیل یکی از طولانی‌ترین سفرهای تاریخ ورزش ایران رقم خورد.

اعضای تیم ملی والیبال ایران برای رسیدن به برزیل ابتدا هانگژو را به مقصد دبی ترک کردند. سپس بلافاصله از دبی به ریودوژانیرو رسیدند که این دو پرواز تیم ملی والیبال بیش از پنجاه و هفت ساعت به طول انجامید تا یکی از طولانی ترین سفر های ورزش رقم بخورد.

سیدمحمد موسوی کاپیتان تیم ملی والیبال نیز. از این سفر طولانی تعجب و حیرت کرده است. او در یک استوری پس از رسیدن به ریودوژانیرو نوشت: "ما الان رسیدیم. این طولانی‌ترین سفر تاریخ است."

حالا ملی پوشان پس از طی کردن این مسیر دشوار که البته با تلاش فدراسیون والیبال با پرواز خوب و بیزنس انجام شده باید در حداقل زمان و شاید بدون تمرین یا یک حداکثر یک جلسه تمرین به مصاف تیم ملی والیبال آلمان بروند. این بازی فردا و از ساعت ۲۳:۳۰ به وقت ایران برگزار خواهد شد و باید دید این سفر طولانی چه تاثیری روی عملکرد ایران در این مسابقه خواهد داشت.

تیم ملی والیبال ایران در اوج بدشانسی در گروه مرگ قرار گرفته و کار بسیار سختی مقابل رقبای خود دارد، اما ملی‌پوشان و کادر فنی تیم که از قهرمانی در بازی‌های آسیایی روحیه گرفته‌اند، قول داده‌اند تمام سعی خود را بکنند تا سهمیه مستقیم المپیک را برای اولین بار به دست بیاورند و کار را به اما و اگر نکشانند.

ایران و قطر به دلیل شرکت در بازی‌های آسیایی دیرتر به برزیل رسیده‌اند و کار دشواری در بازی اول خود مقابل آلمان و برزیل خواهند داشت. ایتالیا، کوبا، اوکراین، جمهوری چک دیگر تیم‌‌های حاضر در گروه اول انتخابی المپیک هستند. مسابقات هشتم مهرماه آغاز و شانزدهم به پایان خواهد رسید تا فصل رقابت‌های ملی در سال ۲۰۲۳ هم به سرانجام برسد

 

منبع: ورزش سه

ارسال نظر