|

ماجرای از دست رفتن موتور پرواز یاسوج به تهران هواپیمایی ماهان از زبان خلبان

ماجرای از دست رفتن موتور پرواز یاسوج به تهران هواپیمایی ماهان از زبان خلبان

چهارشنبه ۲۲ آذرماه هواپیمای شرکت «هواپیمایی ماهان» شهر یاسوج را به مقصد تهران ترک کرد تا یکی از پروازهای همیشگی خود را انجام دهد که پس از چند دقیقه با اتفاقی غیرمنتظره همراه شد و به دلیل نقص فنی یکی از موتورهای خود را از دست داد.

کاپیتان کسری شفیعی در خصوص اتفاق پرواز یاسوج به تهران به خبرگزاری تسنیم گفته است: در ابتدای پرواز و  پس از آنکه ارتفاع گرفتیم، به یکباره صدایی از موتور شماره 2 شنیدیم و موتور کاملاً از کار افتاد به نحوی که حتی دیگر امکان ری‌استارت نیز وجود نداشت.

وی اضافه کرد: در این شرایط به همراه کاپیتان دانش‌پور تصمیم گرفتیم با توجه به شرایط نامناسب آب و هوایی یاسوج و اینکه فرودگاه این شهر امکانات لازم برای  شرایط اضطراری را ندارد به فرودگاه این شهر بازنگردیم. پس از آن شرایط هوای اصفهان را چک کردیم که خوب نبود. نزدیک‌ترین فرودگاه به ما فرودگاه شیراز بود. استراتژی که از قبل در برنامه ما نبود و پس از بررسی به این نتیجه رسیدیم که بهترین گزینه با توجه به شرایط هوا و امکانات فرودگاه شیراز است. خدا را شکر توانستیم به سمت شیراز پرواز کرده و در فرودگاه این شهر به زمین بنشینیم.

هواپیمای امبرائر 145 یک هواپیمای برزیلی است که کمتر از یک سال است در خطوط هواپیمایی ماهان قرار گرفته و یک هواپیمای نو است. طبق بررسی که داشتیم تا به حال در دنیا گزارشی مبنی از دست رفتن یک موتور در حین پرواز گزارش نشده و تا به حال موتورش آسیب ندیده است. موتور این هواپیمای برزیلی، رویز رویس است و قسمت‌های فنی در حال کار روی موتور هستند و احتمالاً نماینده این هواپیمایی نیز قرار است به ایران بیاید.

وی در خصوص تعداد مسافران پرواز گفت: در این پرواز 46 مسافر و 8 خدمه پروازی شامل خلبان، مهماندار و امنیت پروازی حضور داشتند.

خلبان این پرواز در بخش دیگری از گفتگوی رسانه‌ای خود تاکید کرده است: در 4 هزار ساعت عمر پروازی خود هر شش ماه یک بار در شبیه‌سازی شرکت کردم. در این تمرینات نه تنها من بلکه همکارم با یک موتور هم به زمین نخوردیم. نکته جالب این بود که این اتفاق دقیقاً در روز تولدم افتاد. حتی خانواده‌ام به خانه  مادرم رفته بودند و قرار بود من نیز آنجا بروم، اما پس از اتفاقی که افتاد و در شیراز فرود آمدیم، تماس گرفتم و گفتم نمی‌توانم امشب به مراسم برسم.

منبع: تسنیم

ارسال نظر