|

همکاری‌ بین ایرباس و چین:

ایرباس و چین شراکت خود را بلند مدت می‌کنند

ایرباس و چین شراکت خود را بلند مدت می‌کنند

ایرباس و چین در حال تقویت همکاری‌های دیرینه خود هستند چرا که هر دو طرف متعهد به گسترش هرچه بیشتر همکاری‌ها در صنعت حمل و نقل هوایی هستند.

یک تفاهم‌نامه درمورد توسعه شراکت‌های صنعتی در پکن توسط He Lifeng رییس کمیسیون ملی توسعه و اصلاحات چین ، مدیر اجرایی شرکت Airbus، در حضور رییس جمهور چین و امانوئل ماکرون رییس جمهور فرانسه امضا شد.

با توجه به MoU، هر دو طرف موافقت کردند که از روش‌های موثر و کاربردی و ابتکار عمل در تولید ایرباس تک‌راهرو و پهن‌پیکر استفاده کنند. به عنوان بخشی از هدف ایرباس برای دستیابی به میزان تولید جهانی A320 به ۶۳ فروند هواپیما در ماه تا سال ۲۰۲۱، خط نهایی تیانجین در مسیر باقی مانده است تا تعداد تولید محصول خود را به ۶ فروند در ماه، تا پایان سال ۲۰۱۹ برساند که این ۵۰ درصد افزایش تولید در مقایسه با نرخ اصلی خود است. قابلیت‌های A350 XWB از نیمه دوم سال ۲۰۲۰ به مرکز تکمیل و تحویل بدنه گسترده Airbus  تیانجین گسترش خواهد یافت.

مدیر عامل ایرباس طی بیاناتی از این مشارکت اظهار خوشحالی کرد و در رابطه با آینده این مشارکت و برنامه‌ها و استراتژی‌هایی که قرار است در صنعت هوایی به کار گرفته شود صحبت کرد.

پتانسیل عظیم بازار هوایی چین: 

تا زمانی که بازار داخلی چین بزرگترین بازار جهان است، ترافیک جهانی از چین به عنوان مبدا و به چین به عنوان مقصد طی ۱۰ سال اخیر حدودا دو برابر شده است. طبق پیش‌بینی بازار جهانی ایرباس، انتظار می‌رود که چین تا ۲۰ سال آینده، به حدود ۷،۵۶۰ فروند هواپیما جدید نیاز پیدا کند.

تا کنون، همکاری خوبی در برنامه‌ریزی تولید هواپیما تک‌راهرو و پهن‌پیکر برقرار شده است. شرکت FAL آسیا از آغاز فعالیتش در سپتامبر ۲۰۰۸ تا کنون در بخش تولید هواپیما تک‌راهرو موفق بوده است. از آن تاریخ تا کنون ۴۵۰ فروند A320 از تیانجین واقع در چین به ایرباس و مابقی مشتریانش تحویل داده است‌.

در هواپیماهای دو‌ راهرو، اولین مرکز گسترده ایرباس در خارج از اروپا، تکمیل و تحویل با موفقیت فعالیت‌های اتمام هواپیمای A330 را انجام داده است؛ از جمله نصب کابین، نقاشی هواپیما، و آزمایش پرواز تولید و همچنین پذیرش مشتری و تحویل هواپیما‌. هواپیما A350 XWB یکی از موفق‌ترین هواپیماهای پهن‌پیکر جهان است که از طرف ۹۱۳ شرکت جهان و جمعاً ۵۱ مشتری سفارش داده شده است.

مترجم: نیلوفر محبی
منبع: ایرباس

ارسال نظر