|

آیا ویروس کرونا منجر به بازنشستگی زودهنگام ایرباس A380 می‌شود؟

آیا ویروس کرونا منجر به بازنشستگی زودهنگام ایرباس A380 می‌شود؟

از آنجا که صنعت حمل‌و‌نقل هوایی درگیر بحران ویروس کرونا شده است، خطوط هواپیمایی آمریکا در حال بازنشست کردن بویینگ‌های 767 قدیمی خود هستند.

در همین حال، حداقل سه شرکت هواپیمایی پرواز ناوگان هواپیماهای A380 خود را متوقف کرده‌اند، همچنین گفته می‌شود امارات در حال بحث و گفتگو برای به تعویق انداختن تحویل ۸ فروند A380 است. از آنجا که مسیرهای طولانی حمل‌ونقل بیشتر تحت تأثیر ممنوعیت سفر قرار گرفته‌اند، ویروس کرونا می‌تواند این هواپیمای عظیم را به بازنشستگی زودرس برساند.

در تاریخ ۱۳ مارس ۲۰۲۰، هواپیمایی آمریکا انجام پرواز به برخی کشورهای اروپایی و آمریکای جنوبی را متوقف کرد. از ابتدای شروع شیوع این ویروس کشنده، چندین شرکت پرواز هواپیماهای پهن‌پیکر خود را متوقف کرده‌اند. 

در تاریخ ۱۰ مارس، هواپیمایی کانتاس ۸ فروند ایرباس A380 خود را تا ماه سپتامبر از پرواز لغو کرد.

خطوط هوایی کره تصمیم بر بازنشستگی ۱۰ فروند ایرباس A380 خود گرفت.

لوفت‌هانزا، که دارای ۱۴ سوپرجامبو است، تصمیمی مشابه گرفت، زیرا انجام پرواز در نیمی از مسیرهای این هواپیمایی تعلیق شده است.

همچنین امارات ۸ فروند ایرباس A380 و ۲۰ فروند سوپرجامبو را از پرواز تعلیق کرد. در ادامه چندین شرکت هواپیمایی دیگر نیز، پروازهای این ناوگان هواپیمایی را لغو نموده‌اند.

حال آنکه بنا به اظهارات سابق بن‌اسمیت خبرنگار آمریکایی، مبنی بر کاهش تولید این ایرباس تا سال ۲۰۲۲، احتمال بازنشستگی این ناوگان هواپیمای A380 کم نیست.

ارسال نظر