|

شرکت هواپیماسازی ایرباس اعلام کرد:

ایرباس مرخصی اجباری کارکنان خود را تمدید می‌کند

ایرباس مرخصی اجباری کارکنان خود را تمدید می‌کند

شرکت هواپیماسازی ایرباس اعلام کرد که در آخرین تلاش خود برای مقابله با تأثیر شیوع ویروس کرونا، برنامه مرخصی اجباری بدون حقوق برای ۵ هزار و ۳۰۰ نفر از کارکنان خود را در اسپانیا و انگلستان تمدید می‌کند.

شرکت هواپیماسازی ایرباس اعلام کرد که در آخرین تلاش خود برای مقابله با تأثیر شیوع ویروس کرونا برنامه مرخصی اجباری بدون حقوق برای ۵ هزار و ۳۰۰ نفر از کارکنان خود را در اسپانیا و انگلستان تمدید می‌کند.

سخنگوی ایرباس در بیانیه‌ای از طریق ایمیل به رویترز گفت: این برنامه که از ۲۰ مه شروع شده و تا ۳۰ سپتامبر اجرا خواهد شد شامل کلیه کارمندان بخش عملیاتی ایرباس در اسپانیا (با برخی استثنائات) یعنی حدود ۳۱۰۰ کارمند می‌شود.

این سخنگو گفت: هلیکوپتر‌های ایرباس و کارمندان بخش دفاعی و فضایی ایرباس در اسپانیا تحت تأثیر این برنامه قرار نمی‌گیرند.

در این بیانیه آمده است: در بریتانیا دوره مرخصی اجباری بدون حقوق برای حدود ۲۲۰۰ شاغل ایرباس از ۲۰ ژوئیه آغاز می‌شود و در ۹ آگوست به پایان می‌رسد.

سخنگوی ایرباس همچنین گفت: در فرانسه، همه کارکنان بخش هواپیما‌های تجاری به نوعی تحت تأثیر قرار می‌گیرند. وی افزود: حدود ۲۹۵۰۰ کارمند در فرانسه به طور متوسط حدود ۳۰ درصد کمتر از زمان قبل از بحران کرونا کار می‌کنند.

پیش از این، منابع آگاه در ماه اعلام کرده بودند که ایرباس که بزرگترین گروه هوافضای اروپا محسوب می‌شود، در حال بررسی برنامه‌های بازسازی ساختاری از جمله کاهش شدید نیرو است.

منبع: تسنیم

ارسال نظر