|

در بازدید از طرح‌های دانشگاه امیرکبیر؛

ماهواره امیرکبیر در نوبت پرواز

ماهواره امیرکبیر در نوبت پرواز

وزیر ارتباطات: ماهواره امیرکبیر آماده است و به زودی وزارت ارتباطات، آن را تحویل می‌دهد تا در نوبت پرواز قرار گیرد.

محمدجواد آذری جهرمی در بازدید از طرح ابررایانه، اتاق تمیز، مرکز ماهواره و برج فناوری ابن سینای دانشگاه صنعتی امیرکبیر افزود: بازدید امروز بسیار امیدوارکننده و سازنده بود و نشان می‌دهد که در حوزه پهباد و توسعه فناوری در مسیر درست توسعه علم و فناوری کشور قرار داریم.

وی با اشاره به آخرین وضع ماهواره دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: ماهواره امیر کبیر آماده است و به زودی وزارت ارتباطات آن را تحویل می‌دهد تا در نوبت پرواز قرار گیرد، البته ماهواره دیگری نیز در خصوص شناسایی مسائل کشاورزی در حال آماده سازی است که از طریق این ماهواره تصاویر روز در بخش موضوعات سطح زیر کشت کشاورزی و بهبود نظام بهره وری در اختیار ما قرار می‌گیرد که تاکنون تصاویری با چنین دقت نداشته ایم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: ما امیدواریم ماهواره شریف و امیرکبیر هر چه زود‌تر در مدار قرار بگیرد تا ما ثمره آن را در زندگی مردم مشاهده کنیم.

آذری جهرمی با اشاره به برج نوآوری و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: در مجموعه دانشگاه صنعتی امیرکبیر، برج نوآوری و فناوری ایجاد شد تا تلاش شود علم به عرصه تجارت وارد شود و این طرحی خوب از پدیده تحول دیجیتال است.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه‌های کشور هم اکنون در مسیر توسعه علم دنیا قدم برداشتند و این افتخار بزرگی است، افزود: به سهم خودمان در دانشگاه صنعتی امیرکبیر فعالیت داریم تا علم و فناوری هر روز توسعه یافته‌تر و پیشرفته‌تر شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: باید تجهیزات دانشگاه‌ها به روز شود و تفاهم نامه‌هایی در همین راستا منعقد شده است، باید توان ابررایانه‌ای را مجهز‌تر و متناسب با نیاز‌های درون کشور ابررایانه‌ای را راه اندازی کنیم.

آذری جهرمی درباره سند ایرانِ دیجیتال افزود: سند ایران دیجیتال سندی است که بر اساس آن با دانشگاه تهران همکاری داریم، البته ما قطب‌های مختلفی را در کشور داریم و تعریف می‌کنیم، اما تا قبل از دولت تدبیر و امید بیشتر فعالیت‌ها در درون پژوهشگاه‌ها بوده است به طوری که همه دانشگاه‌های می‌خواستند تست خلاء و یا شبکه‌ای از آزمایشگاه‌های ماهواره‌ای را داشته باشند که امکان پذیر نبود.

وی گفت: اکنون زمان طلایی برای احیای ارتباطات میان صنعت ارتباطات و اطلاعات و دانشگاه‌هاست و باید بتوانیم دوباره صنعت را به بازار برگردانیم و در این عرصه باید دقت و سرعت خود را افزایش دهیم.

آذری جهرمی افزود: درخواست می‌کنم در زمینه‌هایی که ما نیازمندیم به ما اعتماد کنند و با سرعت بیشتری فعالیت داشته باشند تا بتوانیم این فرایند علم و فناوری را گسترش دهیم.

منبع:صدا وسیما

ارسال نظر