|

چگونه از کسب و کارهای کوچک تر در صنعت گردشگری حمایت کنیم؟

 چگونه از کسب و کارهای کوچک تر در صنعت گردشگری حمایت کنیم؟

آیا تا به حال با این سوال رو به رو شده اید که برای حمایت از صنعت گردشگری و صنایع وابسته به آن مانند سایت های فروش بلیط هواپیما، آژانس های مسافرتی و حتی صنایع دستی چه کارهایی می توان انجام داد؟ یکی از راه های موثر در حمایت از صنعت گردشگری به ویژه کسب و کارهای کوچک فعال در این حوزه، ایجاد تسهیلات و آسان سازی سفر است

ما به عنوان یک شهروند، مخصوصا افرادی که در مناطق بکر طبیعی و تاریخی زندگی می کنند، می توانید کارهای خلاقانه ای برای رونق این صنعت انجام دهید از جمله تهیه فیلم و عکس از جاذبه های گردشگری محل زندگیتان و اشتراک گذاری آن ها در صفحات مجازی، یا تولید محتوای گردشگری به زبان های مختلف که باعث جذب گردشگر از کشورهای دیگر می شود.

یکی دیگر از راه های تسهیل توسعه و حمایت از این صنعت، حمایت آژانس های ارائه دهنده خدمات گردشگری و فروش بلیط هواپیما در شهرها ، به ویژه در شهرهای کوچک است. این مراکز با حمایت مردم می توانند معرف و توسعه دهنده صنایع دستی، خدمات بوم گردی و سایر خدمات گردشگری شهر خود به گردشگرها باشند. افرادی که در شهرهای کوچک زندگی می کنند می توانند با شناسایی و معرفی این آژانس ها به دوستان و آشنایان و تشویق دیگران به استفاده از خدمات اینترنتی این آژانس ها مانند خرید بلیط هواپیما و تور و سایر امکانات رفاهی سفر، باعث رونق اقتصادی در شهرهای خود شوند.

 دولت نیز طی چند سال اخیر اقداماتی برای رسیدن به این هدف انجام داده است، هر چند این اقدامات تا رسیدن به قله راهی طولانی در پیش دارند، اما همین اقدامات کوچک هم می تواند نوید بخش هموار ساختن راه باشد. یکی از کارهای با ارزشی که طی چند ماه گذشته با توافق سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و بعضی از بانک ها صورت گرفته ارائه سفر کارت به میزان 20 میلیون تومان و بازپرداخت 18 ماهه و کارمزد 4 درصد به گردشگران می باشد، همچنین برای اینکه قیمت اسکان مسافرین در هتل ها کمتر شود، طرح معافیت مالیاتی هتل های کمتر از 3 ستاره ، مهمان پذیرها و سایر مراکز اقامتی دارای مجوز از وزارت میراث فرهنگی و گردشگری مطرح و مورد تصویب قرار گرفته است، این طرح از سال 1400 در کشور قابل اجرا خواهد بود.

 از دیگر اقدامات دولت که با همکاری سازمان تامین اجتماعی صورت گرفته، می توان به بیمه شدن افراد شاغل در صنایع دستی و کسب و کارهای کوچکتر در این صنعت اشاره کرد.

  آژانس های ارائه دهنده خدمات گردشگری و هواپیمایی در طی یک سال اخیر به دلیل انتشار ویروس کرونا مجبور به تعدیل نیرو و یا تعطیلی دفاتر خود شده اند. طبق آمار بدست آمده از سایت سپهر360، با توجه به کاهش تعداد پرواز ها، درآمد حاصل از فروش بلیط هواپیما برای آژانس های ارائه دهنده این خدمات 75 درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

تعداد آژانس های هواپیمائی ارائه دهنده خدمات گردشگری در شهرهای بزرگ (تهران بیش از 500 آژانس) نسبت به شهرها کوچک (بوشهر کمتر از 10 آژانس) بسیار زیاد است، از این رو در سایت سپهر 360 با محدود کردن نمایش آژانس های ارائه دهنده بلیط هواپیما در شهرهای بزرگ (تهران، مشهد، اصفهان، شیراز و اهواز) و با نمایش بلیط هواپیمای آژانس های خدمات گردشگری و هواپیمائی در شهرهای کوچک تر، گامی برای حمایت، معرفی و برند سازی از این مشاغل در صنعت هواپیمائی کشور برداشته شده است.

 لازم به ذکر است، این محدودیت فقط برای شهرهای بزرگ می باشد و سایت سپهر 360 از شهرهای کوچک به صورت نامحدود نماینده می پذیرد.

 مزیت این روش نسبت به روش سنتی قبل این است که نمایش بلیط هواپیما برای همه شهرها (بزرگ و کوچک) به یک نسبت خواهد بود. از این رو درآمد حاصل از فروش بلیط هواپیما و رونق اقتصادی که با حضور گردشگر به وجود آمده بین تمام شهرهای ایران تقسیم می شود و رقابت برای ارائه خدمات با کیفیت تر و معرفی بیشتر جاذبه های گردشگری شهرهای مختلف ایران افزایش پیدا خواهد کرد.

 امیدواریم با واکسینه شدن مردم در مقابل ویروس کرونا در آینده ای نه چندان دور شاهد پیشرفت و رونق دوباره ی صنعت گردشگری و هواپیمایی در کشور عزیزمان ایران باشیم.

 شما هم می توانید برای شناسایی آژانس های ارائه دهنده خدمات گردشگری و فروش بلیط هواپیما در شهر خود، از سایت Sepehr360.ir استفاده کنید.

ارسال نظر