|

یک تصویر GoogleMap که ادعا شده بود از هواپیمای ناپدید شده MH370 مالزی است با بررسی های یک کارشناس رد شد

یک تصویر GoogleMap که ادعا شده بود از هواپیمای ناپدید شده MH370 مالزی است با بررسی های یک کارشناس رد شد

پرواز MH370 طبق روال همیشه خود در مسیر کوالالامپور به پکن در تاریخ 8 مارچ 2014 با 227 مسافر و 12 نفر خدمه در حال پرواز بوده است که با تغییر مسیر ناگهانی خود به سمت جنوب اقیانوس هند مواجه می شود.

ناپدید شدن این هواپیما یکی از بزرگترین راز های تاریخ صنعت هوانوردیست.

نظریه ها درباره علت مفقودی این هواپیمای طلسم شده بسیار متفاوت و عجیب است : از Cyberhijack یا اولین هواپیماربایی با کنترل از راه دور گرفته تا فرود محرمانه در یکی از پایگاه آمریکایی Diego Garcia

دولت مالزی گزارش نهایی خود را از هواپیمای ناپدید شده انتشار داد اما هیچ گزارشی دلالت بر مشکل فنی و مکانیکی و یا حتی خطای Captain و FO در آن مشاهده نشد.

به دنبال این گزارش ، یک عکس از Google Maps که نشان از حضور یک هواپیما در ساحل Padang کشور اندوزی بود، بیرون آمد.

محل این عکس تقریبا به اندازه یک ساعت پروازی از جایی که بویینگ 777 تیک آف کرده بود فاصله داشت.

این تصویر آنطور که عنوان شد، گیج کننده ترین موردی بود که دراین چهار سال سردرگمی کارشناسان به دستشان رسیده بود و باور برخی بر این بود که این عکس میتواند روند بازی را به طور کلی تغییر دهد.

اما یک بازپرس داوطلب ،از این که این عکس دقیقا چه چیزی را نشان میدهد ، پرده برداری کرد.

آندره میلنه ، بنیان گذار شرکت صنایع نظامی Unicorn Aerospace در گفت و گو با دیلی استار گفت: "این یک هواپیمای تچاریست، فقط ارتفاعش را به 10هزار پایی رسانده و در حال فرود در فرودگاه بین المللی Minangkabau است که زمان کوتاهی بعد از گرفته شدن این عکس در Runway شماره 34 فرودگاه فرود آمده است.

آقای میلنه، اذعان کرده است که با کمک ترکیبی از اطلاعات به دست آمده از زاویه مرجع Approch که در تصویر چیزی حدود 90 درچه نسبت به Runway34 تخمین زده می شود و همچنین با مقایسه نسبت تشابه اشیایی که در تصویر وجود دارد ، میتوان ادعای خود را نیز ثابت کند.

ارسال نظر