|

صنعت هوانوردی آماده بازگشت می‌شود؟

صنعت هوانوردی آماده بازگشت می‌شود؟

صنعت هوانوردی بعد از ماه‌ها رکود، خود را آماده می‌کند تا دو ماه دیگر به‌تدریج به شرایط قبل از کرونا نزدیک شود، هرچند هنوز تردیدها و پرسش‌هایی در مورد میزان بازگشت به شرایط گذشته مطرح است.

بازگشتی آرام اما تا چه حد؟

سال‌ها طول خواهد کشید تا صنعت هوانوردی بتواند به شرایط پیش از کرونا بازگردد و زیان‌های این مدت را جبران کند. با این وجود این صنعت خود را آماده می‌کند تا در حدود دوماه آینده به‌تدریج بسیاری از پروازها را برقرار کند.

بسیاری از خطوط هوایی در اروپا از برقراری تدریجی پروازهای لغو شده خبر داده‌اند. به عنوان مثال رسانه‌های اسپانیا گزارش داده‌اند که این کشور قصد دارد از دو ما دیگر بسیاری از پروازهای خارجی را برقرار کند.

شرکت فین ایر، بزرگ‌ترین ایرلاین فنلاند، هم قصد دارد از دو ماه دیگر حدود ۳۰ درصد ظرفیت پروازی خود را فعال کند.

کشورهای دیگر اروپایی هم در حال گرفتن تصمیم‌های مشابهی هستند.

در آمریکای شمالی هم برخی از خطوط هوایی از کاهش بلیت‌های کنسل‌شده خبر می‌دهند؛ به عنوان مثال شرکت دلتا امیدوار است برخی سفرهای ضروری با هواپیما در ماه‌های آینده برقرار شوند.

شرکت ترکیش‌ایر هم اعلام کرده است تا حدود یک ماه دیگر تعلیق و لغو پروازهای خود را ادامه خواهد داد. به‌نظر می‌رسد پس از این زمان این شرکت به صورت تدریجی پروازهای خود را برقرار خواهد کرد.

لوفت‌هانزا که از مهم‌‌ترین خطوط هوایی در اروپا است هم قصد دارد به تدریج پروازهای خود را برقرار کند. این شرکت اعلام کرده است از ماه آینده میلادی ۲۰ مقصد جهانی خود را دوباره فعال می‌کند.

البته برقراری پروازهای تدریجی انجام خواهد شد و شاید حدود یک سال تا رسیدن به نقطه پیش از کرونا زمان نیاز باشد.

با شیوع کرونا شرکت‌های مختلف صنعت هوانوردی نیز به طور چشمگیری با مشکل روبرو شده‌اند. به عنوان مثال ایرباس برای دومین ماه خبر از کاهش تولید هواپیمایش داده است این شرکت اعلام کرده در ماه گذشته میلادی تنها ۱۲ هواپیما تولید کرده است.

ارسال نظر