|

فرهنگ مسافرت هوایی، چالشی پیش روی مهمانداران و مسافران هواپیما

فرهنگ مسافرت هوایی، چالشی پیش روی مهمانداران و مسافران هواپیما

پرواز قرار بود ساعت ۶:۴۵ تیک آف کند ، به خاطر نقص فنى یکى از خطوط هیدرولیک تا الان تاخیر داریم. رجیستر هواپیما عوض شد

photo_2016-06-17_12-36-36مسافر پرواز ٧١٩ ایران ایر تهران-استانبول امروز:

پرواز قرار بود ساعت ۶:۴۵ تیک آف کند ، به خاطر نقص فنى یکى از خطوط هیدرولیک تا الان تاخیر داریم. رجیستر هواپیما عوض شد و به هواپیماى جدید منتقل شدیم. EP-IEC➡️➡️EP-IEF الان بیشتر از ١ ساعت هست که خلبان و مهمانداران هیچ توضیحى از زمان پرواز نمى دهند و برخورد هیچیک از مهمانداران خوب نیست و اکثر مسافرا ناراضی هستند. -------------

اما جوابیه یک مهماندار ایران ایر در این خصوص:

"حقیر یکی از مهمانداران ایران ایر هستم که مشتاقانه فعالیت های شما در این کانال ارزشمند رو دنبال می کنم. قبل از هرچیز بابت زحماتتون از شما تشکر می کنم.

در دو پست اخری شما در مورد نارضایتی مسافرین از مهمانداران بابت تاخیر مطلبی نوشتید که لازم دونستم یه پیشنهاد از منظر یک مهماندار و البته مخاطب حرفه ای به شما بکنم.

اگر کمی از جانب مهمانداران به موضوع هم نگاه بفرمایید شاید در انتقال مطالب و انتخاب جملات کمی منصفانه تر و از جانب یک رسانه، حرفه ای تر عمل نمایید.

در مواقع تاخیر و مخصوصا تاخیر های فنی چه انتظاری از یک مهماندار می رود؟

۱- پاسخگو باشد؟ بد نیست بدانید اطلاعاتی به ایشان داده نمی شود وحوزه وظایف ایشان اجازه اصرار برای گرفتن اطلاعات نمی دهد و اصولا اطلاع رسانی در این زمینه وظیفه خلبان پرواز می باشد.

۲- تهویه مناسب کابین ؟

آیا این جز وظایف مهماندار است؟ ایران ایر هندلینگ شرکت های زیادی را به عهده گرفته و هندلینگ شرکت خود را اخرین اولویت میداند. (حداقل از نگاه کارمندان عملیاتی) بارها دیده ایم که هرچه بابت یک ایرکاندیشن ضجه کرده ایم چیزی نصیبمان نشده ولی ... بگذریم.

۳- ارایه سرویس غذایی؟ برخلاف تمام شرکت های هوایی مهمانداران در ایران به ارایه سرویس بر روی زمین عادت نموده اند. ولی امکانات پذیرایی در پرواز به میزان زیادی محدود بوده و در مقابل انتظار مسافرین فزونی پیدا می کند. اصولا برای یک پرواز فول اکانومی چه سرویس غذایی خاصی در نظر گرفته شده که مهمانداران از ارایه آن خودداری می کنند؟

ضعف فرهنگ پروازی موجب شده هر تاخیر کوچک از جانب شرکت هوایی با یک سرویس غذایی مفصل قابل بخشش گردد و عدم ارایه این سرویس یعنی برخورد بد مهماندار.

۴- لبخند مهمانداران؟

برهمگی پوشیده نیست که برخورد خوب از جانب مهمانداران وظیفه ایشان است. اما وظایف مردم در قبال افرادی که به انها سرویس میدهند نیز مورد بحث قرار گرفته؟

تا بحال یک جمله بابت این فرهنگ در نشریه یا رسانه ای شنیده اید؟ وقتی در هنگام لبخند زدن مرتبا با کنایه و جملات تحقیرامیز مواجه شوید اولین وسیله دفاعی شما خشک کردن این لبخند خواهد بود.

امیدوارم بسان نشریه های رسمی کشور نسبت به انتشار این جوابیه در سایت و کانال تلگرامی خود اقدام نمایید.

با احترام. م. صدیق"

انتهای مطلب/

ارسال نظر