|

هیچ چیز مثل یک سفر ارزان نیست!

هیچ چیز مثل یک سفر ارزان نیست!

گردشگری، صنعتی است رو به رشد که در برخی از کشورهای پیشرفته جایگزین درآمدهای نفتی شده است. استعداد بالای این صنعت و استقبال زیاد مردم از آن، باعث شده که گردشگری به عرصه‌ای برای رقابت تبدیل شود. این رقابت گاه سالم است و منجر به پیشرفت همه‌جانبه‌ی گردشگری می‌شود؛ اما گاهی هم رقابت تحت‌تأثیر سود بیشتر و بازار بزرگ‌تر قرار می‌گیرد و تبدیل به رقابت ناسالم می‌شود. رقابت ناسالم، واسطه‌ها را می‌سازد و هزینه‌ی تمام نوسانات بازار را بر دوش مصرف‌کننده یا مشتری می‌اندازد. در این بین دور زدن این واسطه‌ها و ارائه‌ی خدمات باکیفیت گردشگری به مشتریان اهمیت پیدا می‌کند. در جهان امروز با پیشرفت فناوری و گسترده شدن عرصه‌ی ارتباطات، قسمتی از واسطه‌های بازار سنتی حذف شده و به دنبال آن واسطه‌های جدیدی خلق شده‌اند.

مشتریان خدمات گردشگری عمدتاً طعمه‌ی سودجویی واسطه‌هایی شده‌اند که پس از ارائه‌ی بلیط یا هتل، هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال مشتری بر عهده نمی‌گیرند و گاهی از بی‌اطلاعی مشتری سوء‌استفاده هم می‌کنند!

مشتریان خدمات گردشگری همیشه به دنبال ارائه‌کننده‌هایی هستند که با قوانین به شدت متغیّر سازمان‌های هواپیمایی و هتل‌ها آشنا باشند و علاوه بر آن بتوانند مشتریانشان را با این قوانین آشنا کنند و در تصمیم‌گیری همراهشان باشند.

در این بازار پرمدعی و آشفته، نام شرکت‌هایی که هدفشان را سودآوری در کنار جلب رضایت مشتریان و ارائه‌ی بهترین خدمات قرار داده‌اند، بیش از پیش به گوش می‌خورد.

آژانس گردشگری تک ستاره‌ی پاسداران، شرکت ارائه‌ی خدمات گردشگری آیسودای کیش، شرکت گردشگری آسمان پرستاره‌ی کیش و... از این دسته‌اند. این شرکت‌ها تحت مالکیت و مدیریت کسی قرار دارند که دوران زندگی حرفه‌ای‌اش در پیچ و خم این صنعت گذشته است. سید حسین خاب‌نما، مالک این سه شرکت بزرگ و هتل‌هایی چون هتل هلیا (4 ستاره)، هتل پارمیدا (5 ستاره) و هتل کوروش (5 ستاره‌ی تاپ) در جزیره‌ی کیش و هتل پر ستاره (2 ستاره)، هتل سارینا 1 (5 ستاره) و هتل سارینا 2 (4 ستاره) در مشهد مقدس است که با پشتوانه‌ی تجربه و توانایی در عرصه‌ی گردشگری به پیش تاخته و با تدبیر و دلسوزی، برای حدود هفتصد و پنجاه نفر، زمینه‌ساز اشتغال بوده است.

خوشبختانه در حال حاضر جناب آقای خاب‌نما با تکیه بر سرمایه و تجربه‌شان و با پشت گرمیِ شرکت‌هایی که نام برده شد، با به کارگیری نیروهای متخصص و جوان قصد راه‌اندازی سامانه‌ی آنلاین فروش بلیط و تور را دارند. سامانه و مرجع آنلاین بلیط و تورهای لحظه آخری که با نام «کی سفر» معرفی شده، در سال 1397 کار خود را آغاز کرده و با هدف بهترین شدن در زمینه‌ی فروش آنلاین بلیط هواپیما و تور لحظه‌ آخری و ارائه‌ی به صرفه‌ترین خدمات گردشگری در تلاش است. کی سفر با قصد و شعار حذف واسطه‌ها پا به عرصه گذاشته و تا به حال هم موفق بوده است. توضیحات کاملی که پیرو شرایط و مقررات سازمان‌های هواپیمایی و هتل‌ها یا مدارکی که هنگام سفر مورد نیاز هستند و... در مجله‌ی گردشگری سایت کی سفر آمده‌ است، سفر را با کیفیت‌تر و بسیاری از سؤالات مشتریان را پاسخ داده است. تیم این سامانه به صورت شبانه روزی در حال تلاش برای رفع نیازهای کاربران و به حداقل رساندن زمان خرید خدمات گردشگری هستند.

با پیشرفت تکنولوژی باید با ابزاری پیشرفته هم از آن بهره گرفت. کی سفر مرکز آنلاین تمام تورها و بلیط هواپیما لحظه آخری است که با تمرکز بر روی مشتری و کیفیت سفر، واسطه‌ها را از میان برداشته و مشتری را مستقیماً به شبکه‌ی عرضه‌ی خدمات گردشگری متصل می‌کند.

وجود این سایت با پشتوانه‌ای چنان که ذکر شد، بشارتی است بر پیشرفت رو به جلوی صنعت گردشگری، صنعتی که آلودگی کمتر و آوازه‌ای بیشتر به ارمغان می‌آورد.

   

ارسال نظر