|

در نشست خبری هواپیمایی ایران ایرتور و اصحاب رسانه عنوان شد:

ادعای نماینده مجلس کذب محض است

ادعای نماینده مجلس کذب محض است

در جلسه‌ای که مورخ ۱۶ مرداد ۹۸ در محل ساختمان مرکزی شرکت هواپیمایی ایران ایرتور تشکیل شد، مدیران این شرکت نسبت به ادعای یکی از نمایندگان مجلس، اقدام به تنویر افکار عمومی نمودند.

به گزارش کن‌نیوز مجید شکاری، مالک شرکت هواپیمایی ایران ایرتور، در ابتدای جلسه به معرفی خود و بیان رزومه کاری‌اش پرداخت. وی سپس بخشی از جزییات ورود خود به صنعت هوانوردی کشور را بیان کرد: وی از شرکت هواپیمایی آسمان در سمت‌های مختلف آغاز و پس از کسب تجربه، به عنوان مدیر کل ایرلاین ترکی-هلندی کورندون به سازمان هواپیمایی کشوری معرفی شد.

جزییات خرید و خصوصی‌سازی ایران ایرتور

شکاری بیان کرد که ایرتور را با قیمتی کمی بیشتر از ۳۴ میلیارد تومان در مزایده رسمی سازمان خصوصی‌سازی خریده است. طبق گفته او، کلیه دارایی‌های این شرکت در زمان خرید حدود ۱۵۴ میلیارد تومان ارزش داشته و در مقابل، حدود ۵۰۰ میلیارد تومان بدهی داشته است؛ به عبارتی این شرکت در ابتدای واگذاری ۳۸۵ میلیارد تومان بدهی داشته است. وی تصریح کرد که خرید این شرکت را پس از مطالعات فراوان و عدم توجه به توصیه‌های مشاورانش انجام داده است.

گفته‌های نماینده مجلس کذب است

مجید شکاری اظهار کرد که تنها شرکت‌کننده مزایده سازمان خصوصی‌سازی برای خرید ایرتور بوده و مزایده را در حضور نماینده دادستانی، نمایندگان حراست، سایر نهادهای نظارتی و دوربین سازمان خصوصی‌سازی انجام داده است. اظهارات مالک ایران ایرتور در این زمینه با تایید جعفر سبحانی، روابط عمومی سازمان خصوصی‌سازی همراه بود و به گفته سبحانی این کار به‌طور کامل طی مراحل قانونی انجام شده است. مالک ایران ایرتور گفته‌های نماینده مجلس را به کلی کذب خواند و نیز اعلام کرد که با توجه به توانایی‌های خود، اصل ۴۴ قانون اساسی و تکیه بر صحبت‌های سران دولت و نظام جمهوری اسلامی ایران، در این مزایده برنده شده است.

ایران ایرتور پس از خصوصی‌سازی

مالک شرکت هواپیمایی ایران ایرتور عنوان کرد که پس از برگزاری جلسه‌ای با نیروهای انسانی این شرکت در روز اول کاری خود، متوجه شده است که چه پتانسیل و نیروی عظیمی در این شرکت وجود داشته است. به عقیده او سو مدیریت مدیران قبلی، عدم توجه و نظارت آنها به نحوه عملیات و تعمیر و نگهداری هواپیما، موجب زمین‌گیر شدن هواپیماهای این شرکت شده بود. او عنوان کرد که در ابتدای شروع کارش در ایران ایرتور، همه شرکت‌هایی که به نوعی از ایرتور طلب داشتند، هجوم آوردند تا طلب خود را بگیرند؛ شرکت فرودگاه‌ها اجازه ورود هواپیماها را به فضای فرودگاهی نداد، شرکت سوختگیری سوخت هواپیما را تامین نکرد، هندلینگ پله پای هواپیما نیاورد، کترینگ غذای مسافر را تامین نکرد و...

وی عنوان کرد پس از سال‌هایی که مردم چیزی به غیر از هواپیماهای نامطلوب توپولف، تاخیرهای فراوان و سقوط از این شرکت نمی‌دیدند، با تلاش بسیار توانستیم اعتماد شرکت‌های طلبکار و مردم را جلب کنیم و ایرتور نیز در حال رفع بدهی‌ها است، به‌طوری که در حال حاضر مردم به این شرکت اعتماد بالایی دارند و بلیط‌های این شرکت را خریداری می‌کنند.

برجام و تغییرات ایران ایرتور

به گفته مالک ایرتور، در فاصله یک سال و نیم پس از خصوصی‌سازی این شرکت هواپیمایی و در راستای احترام به مسافران، به بهداشت کترینگ، کاهش تاخیرها و امکانات تمام هواپیماهای این شرکت، از جمله صندلی‌ها، شیشه‌ها و... رسیدگی شد که این اقدام ۵ هواپیمای آماده و عملیاتی را در اختیار این شرکت هوایی گذاشت. ایران ایرتور اولین خط هوایی است که حتی یک صندلی چارتری ندارد و فروش بلیط‌هایش را به‌صورت سیستمی و از طریق ۲۲۰۰ نماینده فروش در سراسر کشور انجام می‌دهد.

شکاری عنوان کرد که پس از برجام با ایرباس، بویینگ و سوخوی قراردادهایی امضا کرده‌اند که پس از روی کار آمدن دولت جدید آمریکا و بدعهدی آنها، به حالت تعلیق درآمده است. به گفته او در حال حاضر پنج فروند MD و سه فروند ایرباس ناوگان این شرکت را تشکیل می‌دهد که تا پایان سال ۵ فروند ایرباس دیگر به آن افزوده خواهد شد.

نحوه عملکرد ایرتور به زبان آمار و ارقام

موسوی، مدیر عامل شرکت هواپیمایی ایران ایرتور، در ادامه به بیان آماری پرداخت که روشنگر بهبود وضعیت ایران ایرتور پس از خصوصی‌سازی است. آمار ارایه‌شده از تاریخ واگذاری ایران ایرتور به مالک جدید، یعنی ۹۴/۱۰/۱ تا ۹۸/۵/۱ است:

با اضافه‌شدن ۱۰۰۹ نفر به نیروی انسانی این شرکت، اشتغال‌زایی ۳۶ درصد رشد داشته است. تعداد ۶۰ خلبان در سال ۹۴ با افزایش تعداد ناوگان به ۹۶ افزایش یافته است که رشد ۶۰ درصدی دارد. تعداد مهمانداران با ۸۰ درصد رشد، از ۱۹۶ نفر به ۲۹۸ نفر رسیده است.

۷۷۵ صندلی پروازی با ۱۰۰ درصد رشد به ۱۵۵۰ صندلی رسیده است. تعداد مسافر در هر ماه از ۱۱۱۰۰۰ به ۲۸۰۰۰۰، رشد ۱۵۰ درصدی داشته است. تعداد پرواز ماهیانه با افزایش از ۸۸۳ پرواز به ۱۴۸۰ پرواز، رشد ۶۸ درصدی داشته است.

به گفته مدیر عامل این شرکت هواپیمایی، رتبه اول حمل مسافر در مسیرهای داخلی از آن ایران ایرتور است و مدیران سازمان هواپیمایی کشوری ایرتور را به عنوان الگو به دیگر شرکت‌ها معرفی می‌کنند. همچنین ایرتور در حال حاضر عضو IATA است، در حالی که شرکت‌های زیادی در ایران زیر نظر این انجمن نیستند. مجوز ATO ایرتور نیز صادر شده و به تربیت خلبان برای این شرکت و سایر شرکت‌ها می‌پردازند. ساختار بازرگانی برای فروش بلیط‌ها نیز ایجاد شده و توسعه یافته است.

شکایت از آقای نماینده

شکاری عنوان کرد که از پژمانفر به هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس شکایت کرده و از رؤسای سه قوه خواهش دارد به او کمک کنند تا از این افتراها نجات یابد. وی اعلام کرد که آمادگی دارد در برنامه پایش شبکه اول سیما به مناظره با پژمانفر بنشیند.

نویسنده: سید پوریا حسینی, سید امیرحسین موسوی مقدم

ارسال نظر