|

در کارگاه هم‎اندیشی متخصصان ارتباطات و ناوبری هوایی مطرح شد:

بهنام: لزوم افزایش تعامل و همکاری با شرکت‎های داخلی با رعایت استاندارد

بهنام: لزوم افزایش تعامل و همکاری با شرکت‎های داخلی با رعایت استاندارد

مدیرکل ارتباطات و ناوبری هوایی ایران در کارگاه هم اندیشی مدیران و مسئولان ارتباطات و ناوبری هوایی بر لزوم افزایش تعامل و همکاری با شرکت‎های داخلی با رعایت استانداردهای لازم برای تامین تجهیزات مورد نیاز تاکید کرد.

 سیامک بهنام مدیرکل ارتباطات و ناوبری هوایی ایران در کارگاه هم اندیشی  مدیران و مسئولان ارتباطات و ناوبری هوایی گفت: در این همایش سه روزه چالش ها و برنامه های حل آنها ارایه خواهد شد که امیدواریم با اهمیت و دقت مدیران به هماهنگی کافی بین واحدهای ادارات ارتباطات و ناوبری هوایی و همینطور واحدهای مختلف عملیات هوانوردی بینجامد.

وی گفت: با وجود تعداد کم کارکنان اداره کل ارتباطات و ناوبری هوایی، افراد متخصص در این بخش فعالیت دارند که می توان اقدامات بزرگی انجام داد که نمونه آن نصب و راه اندازی رادار کوشک بزم  بود.

وی تصریح کرد: با وجود مشکلات ناشی از تحریم ها، می توان با برنامه ریزی، همفکری و افزایش انگیزه اقدامات بزرگی در بخش ناوبری، نظارتی  و ارتباطی انجام داد.

مدیرکل ارتباطات و ناوبری هوایی ایران در ادامه به رویکرد کاری خود پرداخت و تاکید کرد: اساس کار بنده تکیه بر اخلاق، صداقت و شفافیت و برنامه ریزی همراه با نظم و تعامل با ادارات کل عملیاتی  و درون مجموعه شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران است.

وی تلاش برای ارتقای سطح آموزشی همکاران، اقدامات پژوهش محور، نظارت و بررسی عملکردها، اصلاح ساختار، پیگیری انجام پروژه های سال ۹۸ و برنامه ریزی برای چشم انداز ASBU را ازبرنامه های کاری خود اعلام کرد.

بهنام بر لزوم افزایش تعامل و همکاری با شرکت های داخلی با رعایت استاندارد سازی تولیدات تجهیزات تاکید و اظهار کرد: شرکت های دانش بنیان خیلی خوبی در این زمینه ثبت شده است که می توان با حمایت از آنها در زمینه تولید تجهیزات به نتایح خوبی رسید.

در ادامه محمد حبیب اللهی، مدیرکل سابق ارتباطات و ناوبری هوایی نیز در این هم اندیشی ضمن قدردانی از تلاش ها و زحمات پرسنل و روسای ادارات ارتباطات و ناوبری هوایی در کشور، به تشریح عملکرد دو ساله مدیریت خود پرداخت و گفت: الزام پرسنل الکترونیک به یادگیری زبان انگلیسی، نصب و راه اندازی رادارها، انجام سیستم سوییچینگ سیستم های مرکز کنترل بعد از ۱۶ سال، از جمله اهم اقدامات انجام شده است.

وی در پایان برای مدیرکل جدید آرزوی توفیقات روز افزون جهت اعتلای اداره کل ارتباطات و ناوبری هوایی را داشتند.

همچنین قراملکی مدیر کل فرودگاههای استان در کارگاه هم اندیشی مدیران و مسئولان ارتباطات و ناوبری هوایی ایران با اشاره به اهمیت و حساسیت کار ارتباطات و ناوبری اظهار کرد:  هدف اصلی متخصصین الکترونیک هواپیمایی ایجاد بستر لازم برای ایمنی و سلامت پروازهاست که با تکیه بر علم و آگاهی خود و با حفظ و آماده سازی زیرساخت سرویس های هوانوردی، به بهترین شکل ممکن به صنعت هوانوردی کشور خدمات ارائه می کنند.

وی افزود: سالانه ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون نفر از حمل و نقل هوایی استفاده می کنند که تامین ایمنی این پروازها به تجهیزات و کارکرد ناوبری هوایی بستگی دارد.

قراملکی با تاکید بر لزوم استفاده بهینه از دستگاهها و تجهیزات ناوبری، تصریح کرد: در شرایط تحریم، بحث نگهداری و افزایش عمر تجهیرات ارتباطات و ناوبری اهمیت بالایی دارد و این موضوع حساسیت کار متخصصین این حوزه را مضاعف می کند.

وی تحقیق و پژوهش در زمینه تکنولوژی ناوبری را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: تکنولوژی خریدنی نیست و باید با پشتوانه علمی و دانشگاهی به دست آید که خوشبختانه این ظرفیت در شرکت فرودگاهی و جامعه متخصصین الکترونیک هوایی ایران هست و تا کنون نیز اقدامات بزرگی انجام شده است.

وی ابراز امیدواری کرد: با حمایت از شرکت های دانش بنیان بتوانیم تجهیزات مورد نیاز ارتباطات و ناوبری هوایی را به دست متخصصین داخلی تولید کنیم.

مدیرکل فرودگاههای آذربایجان غربی اهمیت کار نگهداری و تعمیر دستگاهها و تجهیزات ناوبری را مورد اشاره قرار داد و گفت: این تجهیزات سرمایه های عظیمی است که باید در جهت استفاده اصولی از آنها تلاش کنیم.

قراملکی با اشاره به تقارن این همایش با تکریم و معارفه مدیرکل ارتباطات و ناوبری هوایی ایران گفت: تلاش های حبیب الهی مدیرکل سابق ناوبری هوایی ایران ماندگار خواهد بود چراکه اقدامات بزرگ ایشان در شرایط تحریم ها فراموش نشدنی و باعث غرور و افتخار است.

وی با اشاره به انتصاب بهنام به عنوان مدیرکل جدید ارتباطات و ناوبری هوایی ایران، اظهار کرد: ایشان از متخصصین این حوزه هستند و برایشان آرزوی توفیق دارم.

در ادامه همایش برخی از متخصصان این اداره کل به ارائه مباحث کاربردی پرداختند. از جمله مهندس کوشکی در رابطه با متدولوژی نیروی انسانی، باب الحوائجی در رابطه با حفاظت در برابر پرتوهای رادیویی و ماکروویو، طیبان در رابطه با پژوهش های اداره کل ارتباطات وناوبری هوایی، قاضی میرسعید پیرامون چالش های موجود در نگهداری سامانه های CNS، پرتو در رابطه با نقش ATSEP در قابلیت اطمینان تجهیزات CNSو ماهلگی در رابطه با انجمن متخصصان الکترونیک هواپیمایی ارائه کردند

منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

ارسال نظر