|

پهپاد Bayraktar TB3 ترکیه سی و دومین آزمایش را با موفقیت پشت سر گذاشت

پهپاد Bayraktar TB3 ترکیه سی و دومین آزمایش را با موفقیت پشت سر گذاشت

شرکت ترکیه‌ای بایکار اعلام کرد که پهپاد مسلح Bayraktar TB3 ساخت این کشور در آزمایش جدید خود موفق شد و سی و دومین پرواز آزمایشی را در مجموع با 305 ساعت با وجود شرایط سخت جوی با موفقیت پشت سر گذاشت.

وبگاه تی‌آرتی عربی نوشت:‌ «شرکت ترکیه‌ای صنایع دفاع بایکار اعلام کرد که پهپاد Bayraktar TB3 با موفقیت سی و دومین آزمایش خود را پشت سر گذاشت و در مجموع 305 ساعت در هوا به عنوان بخشی از آزمایش عملکرد و استقامت این سامانه در ارتفاعات بالا پرواز کرد».

طبق این گزارش؛ سلجوک بایراکتار، رئیس هیئت مدیره بایکار، اطلاعات پرواز آزمایشی پرواز “Bayraktar TB3” را در حساب کاربری خود در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشت و با استفاده از عبارت “عصر طلایی هوانوردی ترکیه” به این دستاورد جدید افتخار کرد.

اکتبر گذشته، Baykar اعلام کرد که Bayraktar TB3 اولین آزمایش پرواز خود را با موفقیت پشت سر گذاشته است.

بایکار پهپاد Bayraktar TB3 را با قابلیت‌های ملی توسعه داد و توانایی برخاستن و فرود آمدن از کشتی‌های با باند کوتاه و انجام ماموریت‌های شناسایی، مراقبت و جمع آوری اطلاعات را دارد و همچنین می‌تواند به مهمات و سلاح‌های هوشمندی که زیر بال‌های خود حمل می کند مجهز شود.

وی همچنین افزود که این پهپاد به دلیل داشتن بال‌های تاشو، برای استفاده در هلیکوپترها و ناوهای هواپیمابر مناسب طراحی شده است.

این شرکت برای اولین بار پروژه خود را در جشنواره Technovest ارائه کرد که در آوریل گذشته در استانبول بزرگترین در جهان در زمینه فناوری هوانوردی و فضایی محسوب می شود.

 

ارسال نظر