|

علت تغییر محل فرود پرواز ۱۰۷۳ هواپیمایی ماهان چه بود؟

علت تغییر محل فرود پرواز ۱۰۷۳ هواپیمایی ماهان چه بود؟

پس از اعلام یکی از مخاطبان رسانه کن نیوز در خصوص تغییر محل فرود هواپیمای مسافربری شرکت ماهان به شماره ۱۰۷۳ در مسیر پروازی تهران به سیرجان، کن نیوز این موضوع را مورد بررسی قرار داده و علت آن را از روابط عمومی اداره کل فرودگاه‌های استان کرمان جویا شد.

بر اساس اعلام اداره کل فرودگاه‌های استان کرمان؛ پرواز شماره ۱۰۷۳ شرکت هواپیمایی ماهان از تهران به سیرجان با ۷۱ مسافر که قرار بود ساعت ۱۸ و ۱۰ دقیقه در فرودگاه سیرجان به زمین بشیند به دلیل وزش ۲۳ نات باد، امکان فرود پیدا نکرد.

بر همین اساس، با تشخیص خلبان این هواپیما و جهت حفظ مسائل ایمنی، این پرواز در ساعت ۱۸ و ۴۰ دقیقه در آسمان سیرجان تغییر مسیر داد و در ساعت ۱۹ و ۲۰ دقیقه در فرودگاه کرمان به زمین نشست.

بنا بر اعلام خلبان این پرواز، قرار بر این شد که در صورت مساعد بودن وضعیت جوی چند ساعت بعد این پرواز از کرمان به سیرجان منتقل شود و اگر شرایط جوی تکرار شد، هواپیما به سمت فرودگاه مهرآباد تهران تغییر مسیر دهد؛ که ۶۹ نفر از مسافران حاضر به پرواز مجدد نشده و هواپیما با ۲ مسافر در ساعت ۲۱ و ۴۰ دقیقه توانست در فرودگاه سیرجان به زمین بنشیند.

گفتنی است هواپیمای مذکور پس از پیاده کردن ۲ مسافر قبلی، در ساعت ۲۲ و ۲۰ دقیقه با ۷۱ مسافر سیرجان را به سمت تهران ترک کرد.

 

ارسال نظر