چگونه جگنده A-10 «وارتهاگ» حتی با از دستدادن یک بال هم میتواند پرواز کند؟

طراحی A-10 از ابتدا برای بقاپذیری در میدان نبرد ساخته شده است. سکَانهای افقی و عمودی بزرگ و مستقل، کنترل دورانی و تعادل جانبی را حفظ میکنند و از کج شدن خطرناک هواپیما جلوگیری میکنند.
کن نیوز | چیدمان موتورها بهصورت جداگانه و فاصلهدار (دو موتور نصبشده در دو سمت بدنه/دُم) و امکان تولید نیروی رانش متفاوت در هر سمت، به خلبان اجازه میدهد با تنظیم رانش و کنترل سطحها، تعادل را بازگرداند حتی اگر یک سمت بال آسیب ببیند.
به گزارش کن نیوز؛ علاوه بر این، A-10 دارای ساختار مقاوم و افزونگی کنترلی (سیستمهای هیدرولیک و کنترل پشتیبان) و حفاظت زرهی خلبان است که همه با هم باعث میشوند هواپیما در مقابل آسیبهای شدید ساختاری تابآوری بالایی نشان دهد.
ارسال نظر