|

بزرگترین هواپیمای نظامی که تاکنون ساخته شده می‌تواند جنگنده‌ها و هلیکوپترها را حمل کند

بزرگترین هواپیمای نظامی که تاکنون ساخته شده می‌تواند جنگنده‌ها و هلیکوپترها را حمل کند

هواپیماهای باری نظامی کنونی برای حمل تجهیزات بزرگ نیازمند جداسازی قطعات هستند. Radia با WindRunner (ویند‌رانر) قصد دارد این چالش وقت‌گیر و پرهزینه را برطرف کند.

کن نیوز، شرکت Radia در حال توسعه بزرگترین هواپیمای نظامی  جهان است که WindRunner نام دارد. این هواپیمای غول‌پیکر قادر به حمل جنگنده‌ها و هلیکوپترها بدون نیاز به جداسازی خواهد بود.

به گزارش کن نیوز، هواپیماهای باری نظامی کنونی برای حمل تجهیزات بزرگ نیازمند جداسازی قطعات هستند. Radia با WindRunner (ویند‌رانر) قصد دارد این چالش وقت‌گیر و پرهزینه را برطرف کند.

ویژگی‌های منحصر به فرد بزرگترین هواپیمای نظامی جهان

SAVE_۲۰۲۵۱۱۱۰_۱۰۵۱۲۰

 (ویند‌رانر) با ابعاد بی‌سابقه ۱٠٩ متر (۳۵۸ فوت) طول، ۲۴ متر (۷۹ فوت) ارتفاع و ۸٠ متر (۲۶۲ فوت) طول بال طراحی شده است. دهانه بار آن ۱۰۵ متر (۳۴۴ فوت و ۶ اینچ) طول و ۱۰ متر (۳۳ فوت) عرض دارد که ۶,۸٠٠ متر مکعب فضا فراهم می‌کند.

 این هواپیما با سرعت ٠.۶ ماخ (بیش از ۷۴٠ کیلومتر بر ساعت) پرواز کرده و می‌تواند در باندهای خاکی ۱,۸٠٠ متری (۵,۹٠۶ فوت) فرود آید. قابلیت تخلیه سریع تجهیزات مونتاژ شده، استقرار فوری هلیکوپترها، تانک‌ها و جنگنده‌های نسل پنجم را نزدیک به خطوط مقدم میسر می‌سازد.

کاربردها و ظرفیت حمل‌ونقل بی‌نظیر WindRunner

Radia در سپتامبر ۲٠۲۵ (شهریور ۱۴٠۴) WindRunner را رونمایی کرد. این هواپیما تقریباً هفت برابر حجم بار لاکهید-مارتین C-5 (Lockheed-Martin C-5) و دوازده برابر بوئینگ C-17 (Boeing C-17) ظرفیت دارد.

 ویند‌رانر قادر است شش هلیکوپتر بوئینگ CH-47 شینوک (Boeing CH-47 Chinook)، چهار CV-22 آسپری (CV-22 Osprey) یا جنگنده‌های F-16 فالکون (F-16 Fighting Falcon) و F-35C لایتنینگ II (F-35C Lightning II) را بدون جداسازی حمل کند. برد پروازی آن ۱,۲٠٠ مایل (۱,۹۳۱ کیلومتر) بدون سوخت‌گیری است که با سوخت‌گیری هوایی نامحدود می‌شود. این WindRunner را به “تسهیل‌کننده نیروی” مهمی تبدیل می‌کند. علاوه بر کاربردهای نظامی، Radia آن را برای حمل پره‌های بلند توربین‌های بادی نیز بازاریابی می‌کند.

وضعیت توسعه و آینده روشن WindRunner

SAVE_۲۰۲۵۱۱۱۰_۱۰۵۱۵۵

WindRunner فعلاً در مرحله طراحی است؛ پروازهای آزمایشی در سال‌های آینده و تولید تا سال ۲٠۳٠ (۱۴٠۹) آغاز خواهد شد. این پروژه توسط مهندس هوافضا، مارک لاندستروم (Mark Lundstrom)، بنیان‌گذار Radia در بولدر، کلرادو (Boulder, Colorado)، هدایت می‌شود. در صورت تحقق وعده‌ها، این هواپیما می‌تواند برای ارتش‌ها و صنعت انرژی سبز جهانی یک عامل تحول‌آفرین باشد.

 

ارسال نظر