|

پیگیری "کن‌نیوز" از بازپرداخت وجوه پرداخت‌شده به "فلایتیو"

سازمان هواپیمایی: در صورت عدم عودت وجه، لغو مجوز خواهد شد
پیگیری "کن‌نیوز" از بازپرداخت وجوه پرداخت‌شده به "فلایتیو"

در روزهای اخیر شکایات کاربران از پاسخگو نبودن و عدم عودت وجه بلیت‌های خریداری‌شده از شرکت "فلایتیو" که عملا صرفا به پرداخت پول می‌انجامید و به صدور کارت پرواز نمی‌رسید، تا جایی بالا گرفت که پروانه این شرکت برای یک ماه تعلیق شد.

 کن نیوز| با توجه به نگرانی مسافران از بازگشت وجوه پرداخت‌شده، "کن‌نیوز"، ضمانت بازگردانده‌شدن این وجوه را از سازمان هواپیمایی کشوری پیگیری کرد. در پاسخ، این سازمان تاکید کرد که مردم به هیچ وجه نگران وجوه پرداخت شده نباشند، زیرا دلیل تعلیق یکماهه پروانه فلایتیو، عدم انجام تعهدات مالی به مسافران، دریافت وجوه اضافه از مشتریان، شکایات متعدد و تبلیغات غیرمجاز بوده و این شرکت موظف شده تا طی مدت تعلیق، تمامی تعهدات مالی خود را به مسافران مطابق دستورالعمل‌های مراجع ذی‌ربط انجام دهد و از تبلیغات جدید خودداری کند؛ در غیر این صورت لغو مجوز دائم خواهد شد.

به گزارش کن نیوز، مجموعه‌ای از روایت‌های کاربران نشان می‌دهد که فلایتیو در روند فروش بلیت و بازپرداخت وجوه با مشکلات جدی و گسترده روبه‌رو بوده است. بر اساس گزارش‌های منتشرشده، برخی کاربران پس از پرداخت هزینه، بلیت دریافت نکرده‌اند و مبلغ نیز به‌موقع برگشت نخورده است. برخی مبالغ بیش از ده روز یا حتی چهل‌وپنج روز در حساب شرکت مانده است.

بنابر این گزارش‌ها، سامانه‌ی پشتیبانی تلفنی فلایتیو نیز عملاً پاسخ‌گو نبوده؛ تماس‌ها پس از چند ساعت انتظار بی‌نتیجه قطع شده یا به بخش‌هایی ارجاع شده‌اند که پاسخ مشخصی نمی‌داده‌اند. برخی کاربران گفته‌اند که برای پروازهای خارجی مجبور به واریز وجه به صورت کارت‌به‌کارت شده‌اند و پس از ارسال رسید، هیچ پاسخی دریافت نکرده‌اند. تعداد قابل توجهی از شکایت‌ها نیز درباره بلوکه‌شدن پول در کیف پول سایت بوده و حتی برخی افراد پس از بازگشت پول، تماس‌هایی دریافت کرده‌اند که شکایت خود را مختومه کنند.

این حجم از نارضایتی و تخلفات، در کنار انتشار گسترده گزارش‌ها در شبکه‌های اجتماعی، باعث شد که پروانهٔ فعالیت فلایتیو برای مدت یک ماه تعلیق شود که این تصمیم، نتیجهٔ عملکرد نامنظم، پاسخ‌گویی ضعیف و شکایت‌های متعدد کاربران دربارهٔ روند فروش و بازگشت وجه اعلام شد.

به هر روی، "کن‌نیوز" از سازمان هواپیمایی کشوری، ضمانت بازگردانده‌شدن وجوه مردم را پیگیری کرد. در پاسخ، این سازمان تاکید کرد که مردم به هیچ وجه نگران وجوه پرداخت شده نباشند، زیرا دلیل تعلیق یکماهه پروانه فلایتیو، عدم انجام تعهدات مالی به مسافران، دریافت وجوه اضافه از مشتریان، شکایات متعدد و تبلیغات غیرمجاز بوده و این شرکت موظف شده طی مدت تعلیق، تمامی تعهدات مالی خود را به مسافران مطابق دستورالعمل‌های مراجع ذی‌ربط انجام دهد و از تبلیغات جدید خودداری کند؛ در غیر این صورت لغو مجوز خواهد شد.

 

ارسال نظر