|

به نقل از ایرباس

انجام اولین پرواز ایرباس A319neo با موتورهای P&W

انجام اولین پرواز ایرباس A319neo با موتورهای P&W

خانواده ایرباس A320neo پرفروشترین هواپیماهای تک راهرو دنیا را شامل می‌شود که از زمان عرضه آن‌ها در سال 2010 میلادی بیش از 6500 فروند از هواپیماهای این خانواده به 100 مشتری در سرتاسر جهان تحویل داده شده است.

جدیدترین و کوچکترین عضو خانواده ایرباس A320neo که از نوع A319neo است، از موتورهای ساخت شرکت کانادایی تبارPratt & Whitney استفاده می‌کند. این هواپیما دیروز برای اولین‌بار با موتورهای جدید از فرودگاه تولوز پرواز کرد و پس از دو ساعت و پنجاه دقیقه پرواز فرود آمد، گروهی پنج نفره خدمه این پرواز از تشکیل داده بودند.   

انجام این پرواز برای  اخذ گواهینامه‌های مربوط به امکان استفاده از موتور جدید بوده است چراکه در 31 مارچ 2017 هواپیما گواهینامه‌های مربوط به صلاحیت پروازی خود را (با استفاده از موتور CFM LEAP-1A) دریافت کرده بود.

خانواده A320neo پیشگام جدیدترین تکنولوژی‌ها از قبیل: موتورهای نسل جدید که مصرف سوخت را تا 20% به ازای هر صندلی کاهش می‌دهد، طراحی کابین نوین که با نورپردازی منحصربه‌فرد خود پرواززدگی یا همان جت لگ را تا مقدار بسیار زیادی کاهش می‌دهد است، این هواپیماها همچنین با کاهش 50 درصدی آلودگی‌های صوتی تاثیر به‌سزایی به نسل‌های قدیمی خود بر محیط زیست دارند.

مترجم: سید امیرحسین موسوی مقدم
منبع: ایرباس

ارسال نظر