|

پوشش پلاستیکی ۱۰ پوندی عامل سقوط هواپیمای ۱۰۰ میلیون پوندی

پوشش پلاستیکی ۱۰ پوندی عامل سقوط هواپیمای ۱۰۰ میلیون پوندی

کارشناسان نظامی انگلیس اعلام کردند پوشش پلاستیکی موتور هواپیمای اف ۳۵ که به تازگی در دریای مدیترانه غرق شد، باعث ناتوانی این هواپیما در اوج گیری شده است.

کارشناسان نظامی انگلیس می‌گویند پوشش پلاستیکی موتور هواپیمای اف ۳۵ که به تازگی در دریای مدیترانه غرق شد، موجب ناتوانی این هواپیما در اوج گیری شده است.

براساس گزارش کارشناسان نظامی انگلیسی که به رسانه‌ها درز کرده آمده است: از تصاویر ضبط شده بر عرشه ناو هواپیمابر ملکه الیزایت دریافت می‌شود، اشیای خارجی از جمله پوشش پلاستیکی که برای حفظ موتور هواپیمای اف ۳۵ در برابر آب باران بر روی موتور هواپیما به درون موتور کشیده شده و در نتیجه، این هواپیما نتوانسته است از عرشه به پرواز در آید.
به گزارش رسانه‌های انگلیس، پیش از آغاز پرواز هواپیما، کارکنان مربوط فراموش کرده بودند پوشش پلاستیکی موتور را از هواپیما جدا کنند یا بخشی از آن، هنوز بر روی موتور بوده است.
 در تصاویر ویدئویی، لحظه سقوط اف ۳۵ ارتش انگلیس در مدیترانه و خروج اضطراری خلبان دیده می‌شود.
هواپیمای اف ۳۵ ارتش انگلیس در ۱۷ ماه نوامبر، (۲۶ آبان) در حال پرواز از عرشه ناو هواپیمابر این کشور در دریای مدیترانه، در آب سرنگون شد، اما خلبان نجات یافت.
به نوشته ایندیپندنت، هواپیمای نسل پنجم اف ۳۵ از گران‌ترین تجهیزات نظامی جهان است و این کشور با پرداخت ۹ میلیارد پوند به آمریکا، ۲۸ فروند از این هواپیما‌ها را خریده است که تا سال ۲۰۲۵ تحویل خواهد شد.
این روزنامه نوشت بهای این هواپیما که شرکت مارتین لاکیهد (Lockheed Martin) آن‌ها را می‌سازد، مدام افزایش می‌یابد به گونه‌ای که حتی صدای دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا را هم در آورد.
شمار مشکلات این هواپیمای گران نیز فراوان است به گونه‌ای که وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون، ۲۷۵ مشکل و نقص آن را در نسل‌های مختلف اف ۳۵، فهرست کرده است. نیروی دریایی آمریکا، پس از بروز اشکالات در رایانه‌های اف ۳۵ که مشابه نسلی است که به انگلیس فروخته شده، استفاده از این هواپیما‌ها را به حال تعلیق در آورده است.

 

منبع: خبرگزاری صدا و‌سیما

ارسال نظر