|

تردید در ساخت محصول تازه بوئینگ

تردید در ساخت محصول تازه بوئینگ

تیم کلارک مدیر شرکت هواپیمایی امارات بار دیگر پروژه ساخت بوئینگ ۷۷۷X را هدف گرفته است. این شرکت هواپیمایی در انتظار یک سفارش سنگین برای آخرین نسخه از بوئینگ ۷۷۷ است. با این حال‌، کلارک در گفت‌وگو با رسانه‌ها در اوایل سال‌جاری، ادعا کرده بود که در خصوص زمان تحویل هواپیما تردید دارد. در ابتدا پیش‌بینی می‌شد پرواز بوئینگ ۷۷۷X تا این زمان در آسمان مشاهده شود

در حالی که تا کنون تنها چهار پرواز آزمایشی برای این هواپیما صورت پذیرفته است. در ابتدا، این برنامه به دلیل مشکلات موتورهای غول‌پیکر GE۹X به تاخیر افتاد و در حال حاضر‌، اولین تحویل ۷۷۷X برای سال ۲۰۲۳ برنامه‌ریزی شده است. به گزارش بخش ترجمه شرکت‌ها، تیم کلارک در گفت‌وگو با رویترز در اجلاس یاتا (انجمن بین‌المللی حمل‌ونقل هوایی) در بوستون، ناامیدی خود را از پروژه ۷۷۷X اعلام کرد. به گفته این نشریه، کلارک خواستار مذاکرات جدی دیگری با بوئینگ در این زمینه شد. اما سخنگوی بوئینگ در خصوص این وضعیت خاطر‌نشان کرد: امارات ایرلاینز یکی از مشتریان با ارزش بوئینگ است و ما از همکاری مداوم این شرکت هواپیمایی در توسعه ۷۷۷X استقبال می‌کنیم. با همکاری نهادهای نظارتی جهانی، تیم ما روی برنامه آزمایشی دقیق خود برای نشان دادن ایمنی، قابلیت اطمینان و عملکرد این هواپیما متمرکز شده است.

در ادامه گزارش رویترز آمده کلارک مطمئن نیست چه زمانی اولین بوئینگ ۷۷۷-۹ را دریافت خواهد کرد. وی در این خصوص اظهار کرد: ما باید اولین هواپیما را در ژوئن سال گذشته دریافت می‌کردیم، اما تاکنون، ما هیچ دیدگاهی در مورد زمان ورود اولین فروند از بوئینگ نداریم. به نظر می‌رسد این امر در پایان سال ۲۰۲۳ یا ۲۰۲۴ یا احتمالا حتی در سال ۲۰۲۵ تحقق پیدا کند. این در حالی است که بوئینگ در نظر دارد گواهینامه مدل ۷۷۷-۹ را قبل از شروع کار روی گواهینامه ۷۷۷-۸ دریافت کند. در حالی که می‌دانیم بوئینگ در حال حاضر اولین تحویل مدل ۷۷۷-۹ را در اواخر سال ۲۰۲۳ در نظر گرفته، اما در مورد ۷۷۷-۸  نمی‌توان چنین ادعایی کرد. تا‌کنون چهار هواپیمای آزمایشی از این مدل پرواز کرده‌اند، در حالی که ساخت چند هواپیمای دیگر به سفارش چند خط هوایی در سراسر جهان، آغاز شده است، اما تا به امروز هیچ هواپیمای بوئینگ ۷۷۷-۸ ساخته نشده است. هواپیمایی امارات بزرگ‌ترین مشتری بوئینگ ۷۷۷X است و هر دو مدل ۷۷۷-۹ و ۷۷۷-۸ را سفارش داده است.

 

منبع: دنیای اقتصاد

ارسال نظر