|

علت هرج و مرج در فرودگاه‎های سراسر انگلیس چه بود؟

علت هرج و مرج در فرودگاه‎های سراسر انگلیس چه بود؟

اختلال در سامانه اداره مهاجرت انگلیس، بار دیگر باعث از کار افتادن گیت‌های الکترونیکی کنترل گذرنامه و تشکیل صف‌های طولانی در فرودگاه‌های سراسر انگلیس شده است.

به گزارش کن نیوز؛ این مشکل از ساعاتی پیش در فرودگاه‌های اصلی انگلیس از جمله هیترو، استنستد، گتویک، ادینبرو، بیرمنگهام، بریستول، نیوکاسل و منچستر گزارش و به سرگردانی هزاران مسافر منجر شده است.

تصاویر منتشر شده در فضای مجازی نشان می‌دهد که جمعیت زیادی از مسافران پشت گیت‌های دستی کنترل گذرنامه در انتظار هستند و با هر پروازی که فرود می‌آید تعداد مسافران و طول صف‌ها بیشتر می‌شود.

بر اساس آمار اعلام شده ۲۷۰ گیت الکترونیکی گذرنامه در مبادی مرزی انگلیس وجود دارد که می‌تواند از سوی اتباع انگلیسی و اروپایی بالای ۱۲ سال و ملیت‌های چندین کشور دیگر از جمله استرالیا، کانادا، ایالات متحده، ژاپن و نیوزیلند مورد استفاده قرار گیرد.

وزارت کشور انگلیس با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که از طریق همکاری با مقام‌های فرودگاهی در تلاش است تا مشکل به وجود آمده را در کوتاه‌ترین زمان حل کند. در این بیانیه به ماهیت اختلال به وجود آمده و جزئیات آن اشاره‌ای نشده است.

در همین حال «هیترو» به عنوان بزرگترین فرودگاه انگلیس در بیانیه‌ای از مسافران عذرخواهی و اعلام کرد که کارکنان فرودگاه در حال کمک‌ رسانی به طرح اضطراری اداره مهاجرت هستند. «گتویک» هم در بیانیه مشابهی عنوان کرد که کارکنان فرودگاه آماده کمک رسانی و حمایت از مسافران نیازمند هستند.

همزمان، مسافران شاکی بعد از ساعت‌ها انتظار در صف کنترل گذرنامه، نارضایتی خود را در شبکه‌های مجازی منعکس کردند. یکی از مسافران هیترو در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت که برای عبور از گیت گذرنامه ۹۰ دقیقه معطل شده است.

خرداد سال گذشته نیز اتفاق مشابهی در فرودگاه‌های سراسر انگلیس رخ داد و ۳ ماه بعد، حدود ۲ هزار پرواز به دلیل از کار افتادن سامانه خدمات ترافیک هوایی انگلیس لغو و منجر به سرگردانی مسافران شد.

منبع: ایرنا

ارسال نظر