|

افتتاح خط تولید موتور ملی اوج، رونمایی از موتور هوایی جدید و افتتاح نمایشگاه پهپادی در ۳۱ مرداد

افتتاح خط تولید موتور ملی اوج، رونمایی از موتور هوایی جدید و افتتاح نمایشگاه پهپادی در ۳۱ مرداد

وزیر دفاع درباره دستاوردهایی که در روز ۳۱ مرداد صنعت دفاعی رونمایی خواهد شد، گفت: خط تولید موتور اوج را افتتاح خواهیم کرد؛ از یک موتور جدید هم رونمایی خواهیم کرد که این موتور از لحاظ فناوری ما را حداقل یک نسل جهش خواهد داد.

یک نمایشگاه از پهپادهای جمهوری اسلامی ایران خواهیم داشت که به دلیل شرایط کرونا به شکل ویدئو کنفرانسی ارائه خواهد شد که توانمندی پهپادی هم از جمله توانمندی‌های بسیار موثر کشور است و غربی‌ها با یک تلورانسی می‌گویند قدرت پهپادی جمهوری اسلامی ایران پنجم تا هفتم در دنیا است.

وی در خصوص پرتاب ماهواره در سال جاری، عنوان کرد: ما جزو کشورهایی هستیم که همه چرخه فضایی را در اختیار داریم؛ برای امسال هم برنامه ریزی تحقیقاتی برای پرتاب داریم؛ اما تحقیقاتی است و قطعیت ندارد، چون تحقیقاتی است باید بتوانیم مراحلش را پشت سر بگذاریم.

امیر حاتمی در خصوص دستاوردهای وزارت دفاع در حوزه دریایی، اظهار داشت: در سال‌های گذشته انواع شناورها را تولید می‌کنیم که شناورهای تندرو برای سپاه پاسداران است که امسال یک مرحله تحویل دادیم؛ برای نیروی دریایی ارتش امسال محصول خواهیم داشت که یک شناور از کلاس موج و یک شناور مین شکار در حال آماده شدن است و در نیمه دوم سال جاری تحویل داده خواهد شد. انواع محصولات دریایی را در حال تولید هستیم و به نظرم مهم‌تر از این محصولات، تجهیز شناورها است. تجهیز ما در حوزه سلاح، موشک‌ها، پدافند و ... بلا شک در حد ابرقدرت‌ها است که تجهیزات به روزی است که روی این شناورها نصب می‌شود.

وزیر دفاع گفت: صنایع دریایی ما از جمله مجموعه های افتخارآفرین کشور است که با بخش صنعتی و غیرنظامی کشور هم همکاری خوبی دارد.

وی در خصوص کمک وزارت دفاع به خودروسازان، عنوان کرد: قراردادهای ما با خودروسازان امروز به بالای ۴ هزار میلیارد تومان رسیده که البته تولید در بخش خصوصی انجام می‌شود اما تامین فناوری به عهده ما است و آنچه را دوستان خودروسازی خواسته‌اند تامین کرده‌ایم.

ارسال نظر