|

آمریکا ۴۴ پرواز چینی را تعلیق کرد

آمریکا ۴۴ پرواز چینی را تعلیق کرد

واشنگتن اعلام کرد در واکنش به تصمیم دولت چین برای تعلیق برخی از پروازهای شرکت‌های هواپیمایی آمریکایی به دلیل نگرانی‌های مربوط به کرونا، ۴۴ پرواز به مقصد چین از آمریکا توسط چهار شرکت هواپیمایی چینی را به حالت تعلیق در می‌آورد

اداره حمل و نقل آمریکا اعلام کرد، این تعلیق از ۳۰ ژانویه سال جاری میلادی برای خطوط هوایی "شیامن" از لس آنجلس به شیامن آغاز می‌شود و تا ۲۹ مارس ۲۰۲۲ ادامه می‌یابد.

 

این تصمیم برخی از پروازها از سوی خطوط هوایی چینی "شیامن"، "چاینا ساترن"، "چاینا ایسترن" و "ایرچاینا" را متوقف می‌کند.

 

از ۳۱ دسامبر ۲۰۲۱ مقام‌های دولت چین پرواز ۲۰ خط هوایی یونایتد، ۱۰ خط هوایی امریکن و ۱۴ خط هوایی دلتا ایرلاین را پس از آنکه تست کرونای مسافرانشان مثبت شد، به حالت تعلیق درآوردند. روز سه شنبه، اداره حمل و نقل آمریکا گفته بود که دولت پکن یکسری جدید از پروازهای آمریکایی را لغو کرده است.

 

سخنگوی سفارت چین در واشنگتن گفته بود که سیاستگذاری برای مسافران بین‌المللی ورودی به چین به طور مساوی برای خطوط هوایی چینی و خارجی به شیوه‌ای منصفانه، باز و شفاف اعمال شده است.

 

وی اقدام متقابل ایالات متحده را "بسیار غیرمنطقی" خواند و افزود: ما از طرف آمریکایی می‌خواهیم که از ایجاد اختلال و محدود کردن پروازهای عادی مسافری توسط خطوط هوایی چین دست بردارد.

 

در مقابل "خطوط هوایی برای آمریکا"، یک گروه تجاری که به نمایندگی از سه شرکت هواپیمایی آمریکایی تحت تاثیر این اقدام چین است، گفته که از اقدام واشنگتن برای اطمینان از رفتار منصفانه با خطوط هوایی ایالات متحده در بازار هوایی چین حمایت می‌کند.

 

اداره حمل و نقل آمریکا نیز گفته که دولت‌های آلمان و فرانسه اقدامات مشابهی را علیه اقدامات کرونایی چین اتخاذ کرده‌اند و افزود: تعلیق ۴۴ پرواز از سوی چین مغایر با منافع عمومی است و اقدامات اصلاحی متناسب در نظر گرفته می‌شود.

 

در ادامه این بیانیه همچنین آمده است: اقدامات یکجانبه چین علیه شرکت‌های حمل و نقل هوایی آمریکایی، مغایر با یک توافق دوجانبه است.

 

چین همچنین بسیاری از پروازهای آمریکایی توسط شرکت‌های هواپیمایی چینی را به دلیل مثبت شدن آزمایش کرونای مسافران به حالت تعلیق درآورده است.

 

این اداره اعلام کرد در صورتی که چین در سیاست‌های خود برای بهبود وضعیت لازم برای شرکت‌های هواپیمایی آمریکایی تجدیدنظر کند، آماده است تا اقدام خود را مجدد بررسی کند. همچنین هشدار داد که اگر دولت پکن پروازهای بیشتری را لغو کند، دولت آمریکا نیز این حق را برای خود محفوظ می‌دارد که اقدامات بیشتری انجام دهیم.

 

چین و آمریکا از زمان شیوع پاندمی کرونا بر سر خدمات هوایی و مسافرت‌های هوایی تنش دارند. در اوت سال گذشته میلادی، اداره حمل و نقل آمریکا چهار پرواز از خطوط هوایی چین را تا ۴۰ درصد ظرفیت مسافری آن برای چهار هفته و پس از آن محدود کرد که پکن محدودیت‌هایی را برای چهار خط هوایی آمریکایی وضع کرد.

منبع: ایسنا

ارسال نظر