|

هواپیماهای فضایی مافوق صوت در راهند

موفقیت پروازهای آزمایشی MIRA-Light شرکت پولاریس
هواپیماهای فضایی مافوق صوت در راهند

هواپیماهای فضایی پولاریس (Polaris) آزمایش‌های اولیه پرواز میرا لایت (MIRA-Light) را به پایان رساند که نمونه کوچکتر و ساده‌تر هواپیمای فضایی آرورا است.

شرکت پولاریس برای ارائه یک نسخه کامل از هواپیمای فضایی آرورا (Aurora) است. در این راستا پروازهای نمونه آزمایشی کوچک میرا لایت را به پایان رساند. 

پولاریس اسپیس‌پلینز (Polaris Spaceplanes) یک شرکت هوافضای آلمانی، کمپین آزمایشی ۱۵ پروازی نمونه اولیه میرا لایت MIRA-Light خود را با موفقیت به پایان رساند. این پروازهای آزمایشی در طول سه روز، بین ۲۲ اوت تا ۸ سپتامبر انجام شد و قرار بود سیستم‌های آیرودینامیک و کنترل پرواز وسیله نقلیه برای تولید نمونه اولیه در مقیاس بزرگ‌تر بررسی شود. 

میرا لایت فقط ۲.۵ متر طول دارد و با استفاده از چهار فن برقی پرواز می‌کند. برای ۱۰ پرواز از ۱۵ پرواز MIRA-Light، این هواپیمای فضایی کوچک به یک موتور هواپایه ساختگی مجهز بود. مهندسان پولاریس قصد دارند از داده‌های جمع‌آوری‌شده در طول پروازهای MIRA-Light برای ساخت وسیله نقلیه بزرگتر MIRA با اندازه ۴.۲۵ متر، استفاده کنند. MIRA برای آزمایش سیستم‌های پرواز یکپارچه به یک موتور هواپایه خطی در اندازه واقعی مجهز می‌شود.

پولاریس قصد دارد پس از آزمایش MIRA مجددا وسیله نقلیه را توسعه دهد، و این بار هواپیمایی به طول ۶.۷ متر بسازد. این هواپیما به اسم نوا (NOVA) علاوه بر موتور آئرواسپایک خود، با کمک  چهار موتور جت با سوخت نفت سفید، پرواز خواهد کرد. کمپین آزمایشی این وسیله نقلیه شامل پروازهای موشکی کامل در جو فوقانی زمین با سرعت مافوق صوت است.  اگر همه چیز با ماموریت‌های نمایشی آتی MIRA به خوبی پیش برود، پولاریس پرواز NOVA را در سال ۲۰۲۴ انجام خواهد داد.

طبق اعلام وب‌سایت این شرکت، پولاریس قصد دارد آرورا (AURORA) را با توانایی حمل محموله تا ۱۰،۰۰۰ کیلوگرم برای سرعت‌های زیر مداری و توانایی حمل حداکثر ۱۰۰۰ کیلوگرم برای سرعت‌های مداری به بازار عرضه کند. این شرکت امیدوار است پرواز AURORA را در سال ۲۰۲۶ یا ۲۰۲۷ آغاز کند.

 

منبع: همشهری

ارسال نظر