|

شبیه‌سازی تعمیر هواپیما‌های جنگی با هدست‌های واقعیت ترکیبی مایکروسافت

شبیه‌سازی تعمیر هواپیما‌های جنگی با هدست‌های واقعیت ترکیبی مایکروسافت

ارتش چین برای شبیه‌سازی تعمیر و نگهداری هواپیما‌های جنگی از هدست‌های واقعیت ترکیبی مایکروسافت استفاده می‌کند.

گزارش‌ها نشان می‌دهد که ارتش چین از عینک‌های واقعیت ترکیبی تولید شده توسط مایکروسافت برای تعمیر و نگهداری تجهیزات استفاده می‌کند.

 

واقعیت ترکیبی (Mixed Reality یا MR) ، ترکیبی از تکنولوژی واقعیت مجازی (VR) و تکنولوژی واقعیت افزوده (AR) است. 

 

روز سه شنبه، «سی‌سی‌تی‌وی -۷» (CCTV - ۷)، کانال نظامی تلویزیون دولتی چین، کلیپ کوتاهی را پخش کرد که یک مهندس در حال آموزش از نیروی هوایی ارتش آزادی بخش خلق (PLA)را با استفاده از «هولولنز ۲» مایکروسافت برای شبیه سازی تعمیر و نگهداری در یک هواپیمای جنگی به تصویر می کشید.

 

در ویدیوی ارائه شده، یکی از اعضای نیروی هوایی ارتش چین در حال کار روی هدست «هولولنز ۲» ساخته شده توسط مایکروسافت دیده می‌شود. براساس گزارش «سوث چاینا مورنینگ پست» (South China Morning Post)، پیش از آن، یک هولوگرام سه بعدی رابط را نشان می‌دهد که شامل برنامه‌ها مایکروسافت است.

 

مایکروسافت «هولولنز ۲» که در سال ۲۰۱۹ عرضه شد، هم اکنون در چین با قیمت پایه ۳۵۰۰ دلار برای فروش در دسترس است.

 

طبق اطلاعات به اشتراک گذاشته شده در این شبکه تلویزیونی، سیستم تعمیر و نگهداری واقعیت ترکیبی برای جداسازی مجازی قبل از بررسی موتور هواپیما به کار گرفته شده است. در این پست بر قابلیت این فناوری برای تضمین جایگزینی سریع، دقیق و قابل اعتماد چنین موتورهایی تاکید شده است.

 

ظاهراً چندین سال است که ارتش آزادی بخش خلق، فناوری واقعیت مجازی را در سیستم‌های آموزشی خود ادغام کرده است. علاوه بر این، همچنین در ماه آگوست ارتش یک سیستم واقعیت افزوده را معرفی کرد که سربازان را قادر می‌سازد تا هواپیما یا وسایل نقلیه بدون سرنشین متعددی را فرماندهی و کنترل کنند.

 

براساس توضیحاتی که در رسانه های دولتی چین منتشر شده، هدف از به کارگیری این فن آوری افزایش کارایی رزمی و نشان دادن تعهد مداوم چین به مدرن سازی ارتش خود تحت رهبری شی جین پینگ، رئیس جمهور این کشور است.

 

براساس گزارش نیوزویک، تلفیق فناوری‌های پیشرفته در نیروهای مسلح نشان دهنده آمادگی چین برای استفاده از پیشرفت‌های مرتبط، از جمله آن.هایی است که توسط آمریکا، رقیب استراتژیک همیشگی‌اش، در صورت عملی بودن، توسعه یافته است.

 

در سال ۲۰۲۱، مایکروسافت قراردادی برای تحویل بیش از ۱۲۰ هزار هدست واقعیت ترکیبی به ارتش آمریکا منعقد کرد که ارزش این قرارداد در طول یک دهه به ۲۱.۸۸ میلیارد دلار می رسید. در ابتدا، مایکروسافت نمونه های اولیه این دستگاه را تحت قرارداد ۴۸۰ میلیون دلاری با ارتش آمریکا در سال ۲۰۱۸ ارائه کرده بود که سیستم افزوده بصری یکپارچه (IVAS)نام داشت

منبع: آنا

ارسال نظر