|

ویرجین گلکتیک از فضاپیمای توریستی جدیدش رونمایی کرد

ویرجین گلکتیک از فضاپیمای توریستی جدیدش رونمایی کرد

شرکت آمریکایی ویرجین گلکتیک (Virgin Galactic‎) که در زمینه توریسم فضایی فعالیت می‌کند، از اولین فضاپیمای اسپیس‌شیپ ۳ (SpaceShip III) خود رونمایی کرد. این فضاپیما که با نام وی‌اس‌اس ایمجین (VSS Imagine) شناخته می‌شود، دارای پوشش آیینه‌ای بوده و می‌تواند مانند یک هواپیما در جو زمین پرواز کند. وی‌اس‌اس...

شرکت آمریکایی ویرجین گلکتیک (Virgin Galactic‎) که در زمینه توریسم فضایی فعالیت می‌کند، از اولین فضاپیمای اسپیس‌شیپ ۳ (SpaceShip III) خود رونمایی کرد. این فضاپیما که با نام وی‌اس‌اس ایمجین (VSS Imagine) شناخته می‌شود، می‌تواند مانند یک هواپیما در جو زمین پرواز کند. وی‌اس‌اس ایمجین همانند دیگر فضاپیمای ویرجین گلکتیک به‌نام وی‌اس‌اس یونیتی (VSS Unity) برای حمل انسان و آزمایش‌های علمی به داخل و خارج از فضای زیرمداری طراحی شده است. 

ویرجین گلکتیک از فضاپیمای توریستی جدیدش رونمایی کرد

نمای فضاپیمای وی‌اس‌اس ایمجین

آزمایش‌های اولیه پرواز این فضاپیما در جو زمین قرار است تابستان سال جاری میلادی در پایگاه اسپیس‌پورت امریکا (Spaceport America) متعلق به این شرکت در ایالت نیومکزیکو انجام شوند و در صورت موفقیت‌آمیز بودن آن‌ها، پروازهای زیرمداری آن طی سال‌های آینده انجام خواهد شد. ویرجین گلکتیک پیش‌تر از فضاپیمای توریستی اسپیس‌شیپ ۲ رونمایی کرده بود؛ فضاپیمایی که نسخه ارتقایافته اسپیس‌شیپ ۱ محسوب می‌شود. این فضاپیما قابلیت حمل ۶ توریست به‌همراه ۲ خلبان را داشته و قیمت بلیت آن بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار دلار اعلام شده است.

اسپیس‌شیپ‌ ۲ را شرکت‌های آمریکایی TSC و اسکِیلد کامپوزیتس (Scaled Composites) ساخته‌اند و حدود یک سال  اولین پرواز آزمایشی خود را از پایگاه اسپیس‌پورت امریکا به‌انجام رساند. این فضاپیما طوری طراحی شده است تا توریست‌های فضایی را به لبه فضا ببرد؛ سفری که طی آن توریست‌ها می‌توانند شرایط بی‌وزنی را تجربه کنند. به‌گفته مدیران ویرجین گلکتیک، این سفینه‌های فضایی قرار است با انجام سفرهای منظم، هزاران توریست را برای تجربه سفری خاص و متفاوت به لبه فضا اعزام نمایند.

 

منبع: اختصاصی اسپاش

ارسال نظر