|

تاکسی هوایی راه اندازی می شود

تاکسی هوایی راه اندازی می شود

مسئول وسایل پرنده فوق سبک و بازرس ایمنی هوانوردی سازمان هواپیمایی با اشاره به وجود 250 فروند هواپیمای شخصی در کشور گفت: زمینه سازی هواپیماهای 2 تا 19 نفره به صورت تاکسی هوایی در کشور در حال انجام است. به طوری که قوانین و مقررات آن نوشته شده و فرودگاه ها نیز در حال تجهیز شدن هستند.

وی با اشاره به حضور ۱۳ فروند هواپیمای فوق سبک با ۲۶ خلبان آقا و خانم در این همایش افزود: این نمایش عملیات هوایی از ۲۸ اردیبهشت از فرودگاه بیشه کلا آغاز شده و پس از عبور از آسمان شهرهای مختلف کشور در فرودگاه گلبهار برای استراحت، در فرودگاه کاشمر برای انجام سوختگیری و در پایان نیز در فرودگاه امام رضا(ع) مهریز یزد به عنوان پایان همایش فرود می آیند. 

مسئول وسایل پرنده فوق سبک و بازرس ایمنی هوانوردی سازمان هواپیمایی کشور با اشاره به حضور بیش از ۲۵۰ فروند هواپیمای شخصی در کشور بیان کرد: قابلیت های زیادی در صنعت هوایی کشور وجود دارد، بنابر این برگزاری این همایش هوایی یکی از این قابلیت ها است که تلاش می کنیم با استمرار این همایش ها بتوانیم خلبان و خدماتی که در این حوزه وجود دارد را به نمایش بگذاریم. 

وی با تاکید بر این که فرودگاه کاشمر پس از سال ها فعالیت، آذرماه سال گذشته موفق به دریافت گواهینامه برای فرود هواپیماهای سنگین شد، افزود: علیرغم تلاش ها و اقدامات انجام شده و کسب مجوزهای لازم از سال گذشته، فعالیت ۱۱۷ پرسنلی که به طور مستقیم و غیرمستقیم در این مجموعه مشغول به کار بودند به صفر رسیده است، لذا جا دارد با توجه به ظرفیت و توانمندی این فرودگاه مسئولان شهرستان و استان برای بهره برداری از پتانسیل اقدامات جدی انجام دهند. 

بازرس ایمنی هوانوردی سازمان هواپیمایی کشور با بیان اینکه فرودگاه کاشمر اولین فرودگاه شخصی در کشور است که با سرمایه گذاری بخش خصوصی و رعایت تمامی قوانین و مقررات استاندارد سازمان هواپیمایی کشور احداث و راه اندازی شده است، گفت: اگرچه دو فرودگاه دیگر در کشور داریم اما اصلا قابلیت و ویژگی این فرودگاه را ندارند و به عنوان نماینده و بازرس سازمان هواپیمایی کشوری معتقدم این یک فرودگاه بی نظیر در بخش خصوصی است. 

استادحسین در ادامه از راه اندازی تاکسی هوایی در کشور هم خبر داد و گفت: با توجه به این که کشور به سمت هوانوردی عمومی حرکت می کند، زمینه سازی هواپیماهای ۲ نفره تا ۱۹ نفره به صورت تاکسی هوایی در کشور در حال انجام است به طوری که  قوانین و مقررات آن نوشته شده و فرودگاه ها نیز در حال تجهیز شدن هستند.  

بازرس ایمنی هوانوردی سازمان هواپیمایی کشور با اشاره به وجود ۱۵۰۰ استریپ پروازی در کشور که استعداد پرواز از ۱۰۰ متر تا هزار متر را دارند، بیان داشت: این استریپ ها که به صورت باندهای خاکی و آسفالت هستند مربوط به جهاد کشاورزی است که عمدتا برای سمپاشی مزارع استفاده می شد و امروز بسیاری از آن ها بیکار هستند.

 

منبع: فارس

ارسال نظر