|

لغو پروازها در ایتالیا در پی اعتصاب هواپیمایی‌ها

لغو پروازها در ایتالیا در پی اعتصاب هواپیمایی‌ها

شرکت هوایی دولتی ایتالیا روز دوشنبه از لغو ده‌ها پرواز خود به دلیل اعتصاب کارکنان و کارگران شاغل در این بخش خبر داد.

 (شرکت هوایی دولتی ایتالیا) روز دوشنبه از لغو ده‌ها پرواز خود به دلیل اعتصاب  شاغلان این بخش خبر داد.

 این شرکت اعلام کردکه ۴۲ پرواز داخلی را که برای روز سه شنبه برنامه ریزی شده بود، به دلیل اعتصاب سراسری کارگران بخش خطوط هوایی لغو کرد.

ایتا ایرویز در بیانیه‌ای اعلام کرد که پروازهای جدیدی را برای مسافران پروازهای لغو شده در روز سه شنبه در نظر گرفته است. این شرکت اعلام کرد که تنها توانسته تنها ۵۰ درصد از این مسافران را روز دوشنبه باهواپیما به مقصد برساند

این اعتصاب با حضور پرسنل پرواز، کارکنان فرودگاه و کارکنان حمل و نقل چمدان‌ها تا روز سه‌شنبه ادامه خواهد داشت. کارکنان بخش صنعت هوایی ایتالیا برای جبران نسبی تورم بالای امسال تقاضای افزایش حقوق دارند.

شبکه خبری «یورونیوز» اخیرا در زمینه فراگیر شدن اعتصاب‌ها در قاره اروپا نوشت که کارگران بخش حمل و نقل در سراسر اروپا در اعتراض به دستمزد پایین آماده اعتصابات سراسری هستند. بسیاری از کارمندان اروپایی از وضعیت خود ناراضی هستند، زیرا روند صعودی تورم حفظ شده و میزان افزایش دستمزدها متناسب با هزینه‌های زندگی نیست.

پیشتر، شرکت لوفت‌هانزای آلمان اعلام کرده بود که بیش از هزار پرواز خود را در آستانه اعتصاب کارمندان لغو کرده است. اعتصاب و کمبود کارکنان، شرکت‌های هواپیمایی از جمله لوفت‌هانزا را مجبور کرد تا پرواز‌ها را لغو کنند و این اقدام، باعث ایجاد صف‌های طولانی در فرودگاه‌های بزرگ شد.

 

منبع: فارس

ارسال نظر