|

برنامه هفتم توسعه توجهی به صنعت هوایی کشور نکرده است

برنامه هفتم توسعه توجهی به صنعت هوایی کشور نکرده است

یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بر این عقیده است که نیروهای داخلی می‌توانند در یک بازه زمان‌بندی شده اقدام به ساخت هواپیمای مسافربری کنند.

به گزارش کن نیوز؛ نهاد قانونگذاری قرار است طی چند روز آینده برنامه پنج ساله هفتم توسعه را مورد بحث و بررسی قرار دهد و یکی از مواردی که برای اهالی صعنت هوایی کشور اهمیت دارد، نوع نگاه دولت و مجلس شورای اسلامی به مشکلات و کمبودهای این بخش است.

علیرضا پاک فطرت به عنوان یکی از اعضای کمیسیون عمران پارلمان یازدهم در گفتگو با خبرنگار کن نیوز در این رابطه اظهار کرد: متاسفانه در متن برنامه هفتم توسعه توجه جدی به صنعت هوایی و موضوعات مرتبط با هوانوردی نشده است.

وی اضافه کرد: به نظر می‌رسد که یک کلی‌گویی در خصوص الزامات صنعت هوایی و بخش هوانوردی رخ داده و پیشنهادات اجرایی مبتنی بر اعداد و ارقام در برنامه هفتم توسعه کشور دیده نمی‌شود.

نماینده مردم شیراز در مجلس تصریح کرد: باید نگارندگان برنامه هفتم توسعه واقعیات موجود در صنعت هوایی را در نظر می‌گرفتند. آنچه در این برنامه دیده‌ می‌شود، تنها تاکید نوشتاری بر لزوم قوی شدن صنعت هوایی کشور است.

پاک فطرت با تشریح مشکلات موجود در صنعت هوایی کشور، بیان داشت: متاسفانه تحریم‌ها عاملی شده تا کشور برای خرید یک هواپیمای کارکرده تا سه برابر قیمت واقعی آن هزینه کند.

این عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: نباید در موضوع خرید هواپیما به دنبال وارد کردن «بویینگ» و «ایرباس» باشیم، بلکه می‌توانیم از کشوری همچون چین نیز هواپیما خریداری کنیم.

وی تأکید کرد: با توجه به شرایط موجود، باید برنامه‌ای تدوین شود که بر اساس آن با اتکا به نیروهای داخلی اقدام به ساخت هواپیمای مسافربری کنیم.

این عضو کمیسیون عمران پارلمان یازدهم در پایان با ذکر یک مثال، یادآور شد: کشور چین توانسته ضمن ساخت هواپیمای مسافربری، بخشی از نیاز داخلی خود را تأمین کند. قطعا چنین توانی در عرصه داخل ایران وجود دارد و می‌توان اقدام به ساخت هواپیما کرد.

 

 

ارسال نظر